گسترش برنامه‌های تجاری در شهرک‌های صنعتی ضروری است

قائم‌ مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی گفت: با توجه به زیرساخت‌های مناسبی که هم اکنون در شهرک‌های صنعتی وجود دارد، گسترش خدمات و برنامه‌های تجاری در این شهرک‌ها ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صفحه رسمی وزارت صنعت، معدن و تجارت در اینستاگرام با انتشار یک پست نوشت:

"قائم‌ مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی نیز در این نشست اظهار داشت: گسترش ارائه خدمات تجاری در بخش‌های مختلف صنعتی به منظور حمایت و پشتیبانی از صنایع و رونق صادرات صنعتی، از جمله سیاست‌های کلان کشور است که باید با سرعت مورد پیگیری واقع شود.

حسین مدرس خیابانی افزود: با توجه به زیرساخت‌های مناسبی که هم اکنون در شهرک‌های صنعتی وجود دارد، گسترش خدمات و برنامه‌های تجاری در این شهرک‌ها ضروری است تا تولید کنندگان بتوانند خدمات تجاری لازم را برای فروش و صادرات محصولات تولیدی خود در شهرک‌های صنعتی با سهولت بیشتری دریافت نمایند.

وی از راه‌اندازی مراکز نمایشگاهی و فروشگاهی برای تولید کنندگان در شهرک‌های صنعتی، به‌عنوان یکی از برنامه‌های گسترش خدمات تجاری در شهرک‌های صنعتی یاد کرد و ادامه داد: خدمات تجاری در قالب بازاریابی، برند سازی، تأمین مواد اولیه با سهولت بیشتر، ارائه خدمات بانکی و بیمه‌ای و راه‌اندازی مراکز فروشگاهی و نمایشگاهی در شهرک‌های صنعتی قابل ارائه خواهد بود.

قائم‌ مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی با بیان این‌که آن‌چه که در ادغام تجارت با صنعت فراموش شده بود، این است که اگر تولید شکل گیرد، باید همپای آن تجارت هم رونق داشته باشد، اضافه کرد: با توجه به این‌که حدود ۵۰ درصد شاغلان بخش صنعت، در بخش‌های صنفی تولیدی و خدماتی مستقر هستند که عدد قابل توجهی به لحاظ سرانه ایجاد شغل به‌شمار می‌رود، می‌توانند حلقه اتصال بین صنایع بزرگ و متوسط به‌شمار روند."

کد خبر 396206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.