۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹
وضعیت زمین اضطراری است

یک عضو شورای شهر تهران گفت: یازده هزار دانشمند از اطراف جهان رسما و متفقاً بر نتایج تحقیقاتی مهر تایید زده اند که می گوید زمین از نظر اقلیمی با وضعیت اضطراری روبروست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید فراهانی با انتشار یک پست در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت:

"اعلام‌ وضعیت قرمز برای زمین بخاطر تغییرات آب وهوایی

یازده هزار دانشمند از اطراف جهان رسما و متفقاً بر تحقیقاتی مهر تایید زده اند که می گوید زمین از نظر اقلیمی با وضعیت اضطراری روبروست.

این مطالعه که بر مستندات داده های جمع آوری شده در ۴۰ سال اخیر استوار است ‌می گوید دولت ها در رسیدگی به این بحران کوتاهی کرده اند.

این مطالعه می گوید بدون اعمال تغییرات عمیق و ماندگار، در آینده بسیار نزدیک جهان با "رنج غیرقابل بیان انسانی" روبرو خواهد شد.

محققان می گویند وظیفه اخلاقی آنها حکم می کند در مورد ابعاد این تهدید هشدار دهند و اعلام‌ خطر جدی کنند که بیشتر نشانه های حیاتی در ارزیابی ها نشانه وضعیتی اضطراری در زمین هستند.

دکتر توماس نیوسام از دانشگاه سیدنی گفت: "وضعیت اضطراری یعنی اینکه اگر اقدام نکنیم یا با کاهش تصاعد دی اکسید کربن، کاهش تولید دام، کاهش اختصاص زمین برای زراعت و کاهش مصرف سوخت های فسیلی، به تاثیر تغییرات اقلیمی واکنش نشان ندهیم، آثار آن احتمالا شدیدتر از آن خواهد بود که تاکنون تجربه کرده ایم."

"این می تواند باعث شود بخش هایی از زمین غیرقابل سکونت شود.

محققان شش مؤلفه را مشخص کرده‌اندکه  برای ایجاد تغییرات ملموس در آن باید فورا دست بکار شد:

انرژی: سیاستمداران باید با اعمال مالیات کافی بر کربن باعث انصراف از مصرف سوخت های فسیلی شوند. سوبسید شرکت های تولیدکننده این سوخت ها باید قطع شود و روش های حفاظت گسترده از محیط زیست اجرا شود.

آلاینده های کم دوام: اینها شامل متان، هیدروفلوروکربن ها و دوده می شود. محققان می گویند که محدود کردن اینها به طور بالقوه می تواند در کوتاه مدت روند گرمایش را طی چند دهه آینده ۵۰ درصد کاهش دهد.

طبیعت: پایان دادن به صاف کردن نواحی طبیعی برای کشاورزی، قطع جنگل های گرمسیری، نابودی علفزارها و مانگروها (زیستگاه های آبرفتی درختان). همه اینها در جذب دی اکسید کربن هوا نقش دارند.

مواد غذایی: محققان می گویند تغییرات عمده در رژیم غذایی برای روی آوردن به مصرف بیشتر گیاهان و کاهش محصولات حیوانی لازم است. کاستن از مواد زائد غذایی هم ضروری است.

اقتصاد: روش های رایج اقتصادی که بر سوخت های کربنی تکیه دارد باید جایگزین شود و نگرش غالب در مورد رشد تولید ناخالص ملی و افزایش رفاه باید تغییر کند.

جمعیت: جمعیت جهان که هر روز ۲۰۰ هزار نفر به آن اضافه می شود باید تثبیت شود.

امضاکنندگان کیستند؟

حدود یازده هزار محقق از رشته های مختلف از ۱۵۳ کشور جهان این تحقیقات را تایید کرده اند."

کد خبر 396198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.