خواسته‌های مدیریت شهری یزد از رئیس‌جمهور

رئیس شورای اسلامی شهر یزد، کمک دولت در تخصیص اعتبار برای طرح‌های ثبت جهانی یزد، جایگزینی ناوگان فرسوده اتوبوسرانی و ساماندهی مدیریت پسماند و چاره‌اندیشی درباره حضور اتباع بیگانه را مهم‌ترین خواسته‌های مدیریت شهری از رئیس جمهور دانست.

غلامعلی سفید در آستانه سفر رئیس جمهور  به یزد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره مطالبات مدیریت شهری از وی اظهار کرد: در دو حوزه جایگزینی ناوگان حمل و نقل فرسوده شهری و ساماندهی مدیریت پسماند از دولت درخواست کمک داریم تا با تسهیلات بلاعوض یا ارزان به یاری شهر یزد بیاید.

وی با اشاره به روند ثبت جهانی یزد در یونسکو، افزود: برای انجام طرح‌های مدنظر یونسکو اعتباراتی نیاز است که نامه‌ای آماده شده تا برای درخواست تخصیص اعتبار به هیات دولت ارائه شود.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: مهاجرت اتباع خارجه یه یزد از حد مجاز بیشتر شده و تقریبا ده درصد جمعیت این شهر را تشکیل می‌دهند؛ دولت باید در این باره چاره‌ای بیندیشد زیرا حضور این افراد بر شاخص‌های شهری و اجتماعی یزد اثر گذاشته است.

وی ادامه داد: یزد آمادگی دارد تا به عنوان شهر پایلوت در زمینه مدیریت یکپارچه شهری معرفی شود و در سفر رئیس جمهور این آمادگی را اعلام خواهیم کرد تا دولت لوایح و طرح‌هایی که در این زمینه وجود دارد را برای تصویب به مجلس ارسال کند.

سفید با اشاره به وعده وزارت کشور در زمینه ایجاد تراموا در یزد، خاطرنشان کرد: پیشتر قرار بود در احداث تراموا، وزارت کشور به کمک شهرداری بیاید، مصوبه این طرح را نیز گرفته‌ایم اما همچنان بودجه‌ای برای آن تخصیص داده نشده است.

وی افزود: جلساتی برگزار شده که قرار است بدهی دستگاه‌های مختلف به شهرداری که البته رقم چندان بالایی ندارد، از طریق تهاتر پرداخت شود.

گفتنی است رییس‌جمهور با همراهی هیات دولت، صبح امروز (یکشنبه) سفر استانی خود به یزد را آغاز خواهد کرد.

کد خبر 396193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.