ایمن‌سازی حریم مدارس منطقه ۱۵ انجام شده است

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان گفت: ایمن‌سازی مدارس سطح این منطقه شامل نصب تابلو عبور دانش‌آموزان و نصب گل میخ سرامیکی همچنین اجرای اصلاح هندسی در چند خیابان و معبر منطقه انجام شده است.

مسعود قاسمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا شیوه‌های روان‌سازی جریان‌های ترافیکی را یکی از مهمترین روش‌های مؤثر در بهبود کیفیت زندگی شهری دانست و اظهار کرد: تقاطع‌ها به عنوان نقاط بحرانی در عملکرد شبکه معابر شهری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که طراحی مناسب آنها از لحاظ هندسی و بهینه‌بودن پارامترهای ترافیکی عملکردی و کنترلی آن، گام مهمی در ایمن‌سازی و کاهش تصادفات و افزایش مطلوبیت سفرهای شهری خواهد داشت.

وی افزود: توان ساماندهی ایمن و کارآمد، حجم ‌زیاد ترافیک در تقاطع‌ها، تا اندازه زیادی به تمهیدات تأمین شده برای جابه‌جایی ترافیک متقاطع بستگی دارد و بیشترین کارایی، ایمنی و ظرفیت وقتی حاصل می‌شود که سطح عبور سواره‌روهای متقاطع، از یکدیگر جدا باشد، به همین منظور منطقه ۱۵ اقدام به ایمن‌سازی مدارس سطح منطقه کرده است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: ایمن‌سازی مدارس سطح این منطقه شامل نصب تابلو عبور دانش‌آموزان و نصب گل میخ سرامیکی، اجرای اصلاح هندسی و ایمن‌سازی میدان سلمان، ایمن‌سازی معابراطراف مسجدالقائم، مسدود کردن دوربرگردان خیابان سلمان، ایمن‌سازی خیابان شهدای ستار کوی امام، ایمن‌سازی کوچه شهید کمالی (شامل اجرای آکس کوچه‌های محله توسط نصب جدول‌های چهار پیچ نصب گل میخ و سرعتگیر، آشکارسازی سرعت‌کاه‌های سطح منطقه با رنگ‌آمیزی سرعتکاه) بوده است.

وی با اشاره به اهم طرح‌های اجرایی شهرداری جهت اصلاح هندسی، گفت: اصلاحات هندسی، مجموعه اقداماتی است که با استانداردسازی هندسی معابر، تقاطع ها، میادین و دور برگردان‌ها منجر به مدیریت و نظم دهی به جریان حرکت وسایل نقلیه، روان‌سازی ترافیک، کاهش سوانح رانندگی و افزایش ایمنی عابرین می شود.

قاسمی ادامه داد: در سال‌های اخیر با افزایش حجم ترافیک، مشکل پدید آمدن گره‌های ترافیکی متعدد در معابر شهری، باعث شده به فکر راه حل‌هایی جهت روان‌سازی ترافیک باشد چراکه با توجه به محدود بودن سطح سواره روی موجود در چرخه ترافیکی شهرها، علاوه بر نیاز روزافزون به اجرای پروژه های ترافیکی با هدف روان سازی ترافیک، نیاز به ساماندهی وضع موجود و رفع گره های ترافیکی و اصلاح نقاط حادثه خیز احساس می شود.

وی تصریح کرد: با بررسی دلیل ایجاد هر کدام از این گره ها، سعی شده با رویکردی واقع بینانه، نسبت به ارائه راهکارهای ارزان قیمت، جامع و سریع جهت رفع دلیل ایجاد گره‌های مذکور اقدام شود.

کد خبر 396189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.