پهباد منهدم شده در سقف کوتاه پرواز می‌کرد/ اعلام هدف اصلی پهپاد متجاوز با پیدا شدن قطعات

فرمانده کل ارتش با بیان این‌که پهباد منهدم شده در سطح مقطع راداری کم مورد اصابت قرار گرفته است، گفت: تا قطعات این پهپاد را کامل به دست نیاوریم و گراف‌هایمان را کامل نکنیم، نمی‌توانیم به طور قطعی مبدا و هدف اصلی این پهباد را مشخص کنیم.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی در خصوص انهدام یک فروند پهباد مهاجم در روز گذشته توسط نیروی پدافند هوایی ارتش در منطقه ماهشهر گفت: هنوز تا قطعات این پهباد را کامل به دست نیاوریم و گراف‌هایمان را کامل نکنیم، نمی‌توانیم به طور قطعی مبدا و هدف اصلی این پهباد را مشخص کنیم، اما آنچه تاکنون قطعی است این است که این پهباد در سقف کوتاه پرواز کرده و مورد هدف سامانه بومی مرصاد قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه پدافند هوایی وظیفه حفاظت از آسمان جمهوری اسلامی ایران را در برابر هر پرنده‌ای که احتمال تهدید در آن وجود داشته باشد دارد، اضافه کرد: بامداد روز جمعه پهبادی که سعی می‌کرد با پرواز در ارتفاع کم، خود را از دید سامانه‌های کشف مخفی کند، کشف شد و مورد هدف قرار گرفت و طبیعی است هر متجاوز دیگری در هر ابعادی که باشد مورد اصابت قرار خواهد گرفت.

سرلشکر موسوی ادامه داد: آنچه مهم است این است که این پرنده با سطح مقطع راداری بسیار کم مورد رصد و انهدام قرار گرفت که این از جمله ویژگی‌های سامانه تمام بومی مرصاد است.

کد خبر 396176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.