کنفرانس جهانی ایستگاه‌های آینده در ایران برگزار می‌شود

هفتمین کنفرانس جهانی ایستگاه‌های آینده با همکاری اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌ها (UIC) روزهای ۲۰ تا ۲۲ آبان‌ماه امسال برای اولین بار در ایران (تهران) برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از راه آهن جمهوری اسلامی ایران، ‌سعید رسولی اظهار کرد: هفتمین کنفرانس جهانی ایستگاه‌های آینده با همکاری اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌ها (UIC﴾ روزهای ۲۰ تا ۲۲ آبان‌ماه امسال در تهران با شعار «ایستگاه‌های ریلی، رونق بخش زندگی شهری» برگزار می‌شود.

وی افزود:‌ در حالی این کنفرانس برای اولین بار در قاره آسیا و کشور ایران برگزار می‌شود که شش کنفرانس قبلی در شهرهای پاریس، رم، مسکو، مراکش، بروکسل و مادرید اسپانیا برگزار شده است.

مدیرعامل راه‌آهن گفت: هفتمین کنفرانس جهانی ایستگاه‌های آینده با حضور چهار دانشگاه داخلی و خارجی، ۷۰ شرکت‌کننده خارجی از ۲۵ کشور که ۱۴ کشور از این تعداد اروپایی هستند، برگزار می‌شود و از ۱۱۲ مقاله دریافتی ۵۰ مقاله پذیرفته شده که ۲۵ مقاله آن توسط محققان کشورهای دیگر تهیه شده است.

رسولی با اشاره به هشت محور این کنفرانس، گفت: مدیریت و تامین مالی ایستگاه‌ها، قابلیت پایداری و بهره وری انرژی، جابه جایی، قابلیت دسترسی و به هم پیوستگی خطوط، خدمات و بازرگانی، تعامل میان ایستگاه ها، ایمنی و امنیت و فن آوری هوشمند محورهای اصلی این ایستگاه محسوب می‌شوند.

وی افزود:‌ در نشست‌های متعدد دستاوردهای روز و دیدگاه‌های توسعه ایستگاه‌ها توسط اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌ها با حضور صاحب‌نظران بررسی می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد:‌ اتحادیه بین‌المللی راه آهن‌ها مهم‌ترین و بزرگ‌ترین سازمان علمی بین‌المللی در حوزه حمل و نقل ریلی است و ۲۰۵ عضو از ۹۵ کشور جهان دارد.

وی با بیان اینکه «ایستگاه‌های قطار نباید تنها وظیفه ورود و خروج مسافر را داشته باشند»، افزود: آنها باید خدمات متنوعی به شهر ارائه دهند به طوری‌که تعامل ایستگاه‌های راه‌آهن با شهرها و توسعه هر چه بیشتر ایستگاه‌های راه‌آهن از جمله اهداف مهم در این نشست جهانی است.

رسولی از جلسه مشترک خود با رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور در قطار رشت خبر داد و گفت: برنامه اصلی دولت کاهش فاصله ایستگاه‌های راه‌آهن با مقصد نهایی مسافران بر این اساس تلاش داریم تا ایستگاه‌های راه آهن در شهرها به ایستگاه‌های مترو نزدیک شود.

وی گفت: بر مبنای این سیاست عملیات اتصال خطوط راه‌آهن و سکوهای مسافری به شبکه مترو انجام شده است و به زودی شاهد برگزاری مراسم افتتاح ایستگاه تبادلی در مجاورت ایستگاه مترو جوانمرد قصاب خواهیم بود.

رسولی خاطرنشان کرد: طرح اتصال ایستگاه‌های راه‌آهن به ایستگاه‌های شهری علاوه بر تهران در مشهد نیز در دست پیگیری قرار دارد.

کد خبر 396153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.