۲۰۰ هزار واحد مسکونی مهر باقیمانده تا پایان امسال تکمیل می‌شود

معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی آخرین وضعیت واحدهای مسکونی مهر باقیمانده در سراسر کشور را اعلام کرد و گفت: در مجموع حدود ۲۰۰ هزار واحد مسکونی مهر باقیمانده که از این تعداد خدمات زیربنایی ۱۲۲ هزار واحد به اتمام رسیده همچنین عملیات فیزیکی ساخت ۸۰ هزار واحد نیز در دست انجام است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمود محمودزاده آخرین وضعیت واحدهای باقیمانده مسکن مهر را در سراسر کشور اعلام و اظهار کرد: بر اساس برنامه زمانبندی اعلام شده از سوی وزارتخانه راه و شهرسازی با همکاری استان ها، واحدهای مسکونی مهر باقیمانده تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

وی ادامه داد: از زمان آغاز به کار وزیر کنونی راه و شهرسازی، ۴۸۴ هزار واحد مسکونی مهر باقیمانده در سراسر کشور وجود داشت که از سال ۹۷ تاکنون ۱۶۳ هزار واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است.

معاون امور مسکن و ساختمان گفت: در مجموع حدود ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر در سراسر کشور باقیمانده که باید تکمیل و آماده سازی و تحویل متقاضیان شوند. از این تعداد، حدود ۸۰ هزار واحد مسکن مهر پروژه هایی هستند که کارهای فیزیکی دارند که این تعداد هم در شهرهای جدید و هم در سایر شهرها است.

محمودزاده افزود: همچنین حدود ۱۲۲ هزار واحد مسکونی نیز هستند که عملیات فیزیکی آنها به اتمام رسیده است و تنها از نظر خدمات زیربنایی مشکلاتی دارند که باید آماده سازی شده و تحویل متقاضیان شود.

وی خاطرنشان کرد: از عدد کل واحدهای مسکونی مهر باید واحدهای مسکونی خودمالک که طبیعتا وزارت راه و شهرسازی در مورد آنها مسئولیتی ندارد، حذف شوند و همچنین برخی پرونده های حقوقی که دستگاه قضا در مورد آنها تصمیم گیری می کند از کل پروژه ها خارج می‌شوند.

محمودزاده یادآور شد: براساس مصوبه دولت در سال ۱۳۹۴ و همچنین شورای مسکن در سال ۱۳۹۶ برخی از واحدهای مسکونی مهر که فاقد متقاضی بودند و همچنین واحدهای مسکونی مهر با کمتر از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی از مدار ساخت و ساز مسکن مهر خارج شده‌اند.

وی مسئولیت وزارت راه و شهرسازی را در خصوص واحدهای مسکونی مهر متعلق به تعاونی‌ها و تفاهم نامه های سه جانبه عنوان کرد.

کد خبر 396146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.