ایران به زودی تکلیف برجام را مشخص می کند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به روند کاهش تعهدات برجام، گفت: ایران به زودی تکلیف برجام را تعیین و پرونده آن را می‌بندد.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، جواد کریمی‌قدوسی در توضیح گام چهارم کاهش تعهدات برجام، گفت: گام چهارم می‌بایست آخرین گام کاهش تعهدات برجام ایران باشد، زیرا به جز دو موضوعی که تکلیف آن مشخص نشده مابقی تعهدات ایران لغو شده است. در هر حال ایران به زودی پرونده برجام را می‌بندد.

وی تصریح کرد: تزریق گاز طبق گام چهارم کاهش تعهدات برجام شروع شده، آماده شدن کامل سانتریفیوژهای نسل جدید در فردو باقی مانده که تعبیه زیرساخت‌های آن زمان بر است. علاوه بر آن ایران به زودی باید تکلیف پروتکل الحاقی را تعیین کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: ما به تعهدات عام که همه اعضای آژانس انرژی اتمی اجرا می‌کند پایبند می‌مانیم اما پروتکل الحاقی که ایران را ملزم کرده قبل از هر اقدامی باید از آژانس مجوز دریافت کرد را باید کنار گذاشت به ویژه اینکه ایران داوطلبانه آن را اجرا می‌کند.

کریمی قدوسی معتقد است: در همین راستا دولت باید سیاست اعمالی رهبری را اجرا کند تا جمهوری اسلامی ایران به نقطه مطلوب برسد. بر اساس اخبار واصله ایران تکلیف برجامی خود را تعیین می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه گام‌های کاهش تعهدات باید تکمیل شود، گفت: سازمان انرژی اتمی هم باید به فرایند کاهش تعهدات برجام برای جبران مافات سرعت ببخشد./

کد خبر 396140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.