افزایش ۵۲۵ واحدی شاخص کل بورس امروز ۱۸ آبان

شاخص کل بورس تهران که از ساعت ۹ صبح امروز وارد فاز افزایشی شده بود، در ساعت ۹ و ۴۰ دقیقه کاهشی شد اما در نهایت با ۵۲۵ واحد افزایش به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاخص کل بازار بورس امروز شنبه _۱۸ آبان ماه_ ۵۲۵ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۳۰۵ هزار و ۸۵۸ واحد رسید.

براساس معاملات امروز بیش از دو میلیارد و ۶۶۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۲ هزار و ۷۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۵۶۲ واحد افزایش به ۸۶ هزار و ۲۵۱ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۳۷۶ واحد افت به ۵۷ هزار و ۶۷۲ واحد رسید.

شاخص آزاد شناور نیز یک هزار و ۲۵۴ واحد افزایش به رقم ۳۵۵ هزار و ۶۱۷ واحد رسید، شاخص بازار اول ۵۵۴ واحد و شاخص بازار دوم ۲۹۱ واحد افزایش داشت.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، ایران خودرو (خودرو) با ۱۴۵ واحد، بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۱۳۵ واحد، سایپا (خساپا) با ۱۰۸ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۹۵ واحد و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۷۶ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۱۰۷ واحد، پالایش نفت بندرعباس(شبندر) با ۹۶ واحد، بانک پارسیان (وپارس) با ۷۰ واحد، پالایش نفت اصفهان (شبندر) با ۶۰ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

بر پایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک ملت، بانک تجارت، مس شهید باهنر، سایپا، بانک پارسیان، بورس کالای ایران و س. صنایع شیمیایی ایران در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد. در این گروه ۶۷۹ میلیون و ۷۰۱ هزار برگه سهم به ارزش دو میلیارد و ۱۰۴ میلیون ریال داد و ستد شد.

کد خبر 396134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.