وجود ۱۴۰ دوربین نظارتی و پلاک‌خوان در کرج

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری کرج از وجود ۱۴۰‌ دوربین نظارتی و پلاک‌خوان در کرج خبر داد و گفت: در صدد هستیم برای بهبود وضعیت ترافیکی، چهار سامانه ثبت تخلف سرعت در این شهر راه‌اندازی کنیم.

محمد حاجی‌جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، از وجود ۱۴۰ دستگاه دوربین از انواع پلاک خوان و نظارتی در مناطق ۱۰ گانه شهرداری کرج خبر داد و اظهار کرد: سه دستگاه تابلو پیام متغیر خبری BMS به صورت شبانه روزی در کرج فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه ۷۰ دستگاه دوربین نظارتی در کرج فعال است، عنوان کرد: این دوربین‌ها در اختیار پلیس راهور قرار دارد؛ تخلفات رانندگی توسط این دوربین ها ثبت و با ارسال پیامک به رانندگان متخلف اطلاع‌ داده می‌شود.

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری کرج با اشاره به وجود ۷۰ دستگاه دوربین پلاک خوان در کرج، تصریح کرد: این دوربین‌ها در محدوده طرح زوج و فرد نصب شده است.

حاجی جعفری ادامه داد: با فعال شدن ثبت کد تخلفات این‌ دوربین‌ها، میزان آلایندگی خودروها کنترل می‌شود و خودروهایی که فاقد معاینه فنی هستند، اعمال قانون می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری کرج در نظر دارد یک دستگاه خودرو پلاک خوان سیار و چهار سامانه ثبت تخلف سرعت را در شهر کرج راه اندازی کند تا شاهد کاهش حوادث شهری باشیم.

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری کرج گفت: در نظر داریم مبادی ورودی کرج را به دوربین های پلاک خوان مجهز کنیم.

کد خبر 396122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.