سامانه انبارها بروز رسانی و ساماندهی شود

استاندار اصفهان با تاکید بر ساماندهی و بروز رسانی اطلاعات سامانه انبارها، گفت : باید این سامانه به دقت کارشناسی شود و ایرادات احتمالی آن برطرف گردد تا بتوان آن را به نحو مطلوب در سطح استان اجرایی کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، یکصد و نوزدهمین نشست کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه قاچاق کالا و ارز استان به ریاست دکتر عباس رضایی، استاندار اصفهان و با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان و سایر اعضا برگزار شد.

وی در این نشست بر اولویت بندی حل مسائل مربوط به قاچاق کالا تاکید کرد و اظهار کرد: برخی مسائل بر روی کاغذ، حل می آید اما در واقعیت با موضوعات دیگری روبرو می شویم.

استاندار اصفهان با تاکید بر بروز رسانی و ثبت انبارها در سامانه، گفت: باید این سامانه به دقت کارشناسی شود و ایرادات احتمالی آن برطرف گردد تا بتوان آن را بهتر در سطح استان اجرایی کرد. در همین راستا، دستگاه های اجرایی استان موظف هستند تا پایان آبان ماه لیست انبارهای خود را به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ارائه دهند.

رضایی تاکید کرد: اتاق اصناف استان پیگیری نماید تا بنگاه ها و واحدهای صنفی نسبت به ثبت انبارهای خود در سامانه انبارها تا پایان آبان ماه اقدام نمایند و در این خصوص مشارکت جدی و نظارت مستمر داشته باشد.

وی ضمن لزوم حفظ احترام و اعتماد به مردم، تصریح کرد: نظارت بر ثبت دقیق کدپستی به خصوص مکان هایی که از سوخت و فرآورده های نفتی نگهداری می کنند، ضروری است.

استاندار اصفهان با تاکید بر شفاف سازی تمامی مراحل ثبت انبارها در سامانه انبارها، افزود: تمامی انبارهای خصوصی، دولتی و خصولتی پس از بازدید و ثبت باید شناسه دریافت کنند و نباید در این زمینه استثنایی وجود داشته باشد.

رضایی یادآور شد: اخذ بارنامه به عنوان شناسنامه بار از اهمیت بالایی برخوردار است اما در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد بارنامه ها اشکال دارد در همین راستا اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای و اداره کل پست استان باید نسبت به درج کدپستی و لزوم صدور بارنامه های دقیق اقدام نمایند.

وی درپایان سامانه یکپارچه قرنطینه را نیز سامانه ای مهم و موثر برشمرد و عنوان کرد: صدور گواهی های بهداشتی قرنطینه ای حمل و نقل داخل کشور و کالاهای صادراتی به همراه گزارش تعداد دام پلاک کوبی شده توسط این سامانه یکپارچه انجام می شود.

کد خبر 396121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.