کارفرمایان از پرداخت حق بیمه کارکنان معلول معاف شدند

هیات دولت به پیشنهاد مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد تبصره ماده (۱۳) قانون حمایت از حقوق معلولان، آیین‌نامه اجرایی ماده یادشده درخصوص پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایان بخش غیردولتی و بیمه سهم خویش فرمایی افراد دارای معلولیت را تصویب کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صفحه رسمی سازمان بهزیستی در اینستاگرام با انتشار یک پست نوشت:

"کارفرمایان از پرداخت حق بیمه کارکنان معلول معاف شدند

 هیات دولت به پیشنهاد مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان بهزیستی کشور با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد تبصره ماده (۱۳) قانون حمایت از حقوق معلولان، آیین‌نامه اجرایی ماده یادشده درخصوص پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایان بخش غیردولتی و بیمه سهم خویش فرمایی افراد دارای معلولیت را تصویب کرد.

کارفرما مکلف است جذب و به‌کارگیری افراد مربوط را به صورت کتبی به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان تأمین اجتماعی و سازمان بهزیستی کشور اعلام کند.

کارفرمایان پس از اعلام نیاز و جذب فرد دارای معلولیت جویای کار با حفظ سطح اشتغال (نیروی کار موجود) در کارگاه، به استثنای بازنشستگی، فوت و از کارافتادگی در چهارچوب این آیین‌نامه از معافیت برخوردار خواهند شد.

خویش‌فرمایان معلولی که به صورت خوداشتغالی یا در کارگاه‌های اشتغال خانگی یا از طریق مراکز پشتیبانی شغلی مشغول به کار هستند، نیز از پرداخت حق بیمه سهم خویش فرمایی معاف هستند.

اعتبارات سالانه مورد نیاز برای اجرای این آیین‌نامه بر اساس اطلاعات و آمار از سوی سازمان بهزیستی، تهیه و به سازمان برنامه و بودجه ارسال می شود."

کد خبر 396106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.