شهرهای جدید باید در حاشیه دریاها ساخته شود

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: شهرهای جدید باید در شمال و جنوب کشور و در حاشیه دریاها ساخته شود، زیرا در شرایط کنونی یکی از مهم‌ترین معضلات شهرهای جدید، تأمین آب شرب است.

به گزارش ایمنا، محمدرضا رضایی کوچی با انتقاد از روش شهرسازی و ایجاد شهرهای جدید در اطراف کلانشهرها به ویژه پایتخت، اظهار کرد: روند کنونی شهرسازی و ایجاد شهرهای جدید در اطراف کلانشهرها کاملا اشتباه است، زیرا این مسئله تبعات بسیاری را برای کشور به دنبال دارد.

وی خاطرنشان کرد: شهرهای جدید باید در شمال و جنوب کشور و در حاشیه دریاها ساخته شود، زیرا در شرایط کنونی یکی از مهم ترین معضلات و مولفه در ایجاد شهرهای جدید، مسئله تأمین آب شرب است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حال اگر بخواهیم شهرها را بسیار دور از منابع آبی بسازیم، قطعا برای تأمین آب با مشکلات بسیاری رو به رو خواهیم شد.

رضایی کوچی گفت: وزارت راه و شهرسازی باید تمرکز خود را در ایجاد شهرها در حاشیه بنادر بگذارد و قطعا این مسئله می تواند مردم را به مهاجرت به این مناطق سوق دهد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: متأسفانه در شرایط کنونی سیاست اصلی وزارت راه و شهرسازی، ایجاد مسکن در مناطق کویری و کم آب است که این مسئله موجب می شود که دولت برای تأمین آب با مشکل رو به رو شود.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط:

کد خبر 396102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.