آماده پاسخ به هر تهدیدی هستیم

رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش، گفت: دشمنان جرأت کوچکترین تعرضی به منافع ما را ندارند؛ در غرب و شرق ما اقداماتی داشته‌اند و کشورهای جنوب خلیج فارس نیز کاملا در اختیار آنهاست، اما نمی‌توانند کوچکترین اقدامی علیه منافع ما انجام دهند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» روز شنبه با اشاره به بیانات فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) مبنی بر اینکه نیروهای مسلح باید مواظب فتنه‌ها باشند، اظهار داشت: این مساله بسیار قابل توجه است. فتنه یعنی اینکه دشمنان می‌خواهند اوضاع و احوال یک کشور را به هم بریزند و امنیت را از آن کشور ببرند، خط خود را رفته، اهداف خود را دنبال کنند و منافع مدنظر خودشان را به دست بیاورند و ملتی را به بیچارگی و بدبختی بیاندازند.

وی با طرح سوالی مبنی بر اینکه چه کسانی این هدف را دنبال می‌کنند، بیان کرد: عناصری که ضدانقلاب، ضدملت شریف ایران و ضدنیروهای مسلح و بشریت هستند، اینگونه اهداف را دنبال می‌کنند و سرافرازی، افتخار و بزرگی را برای ملت ما نمی‌خواهند و بلکه عکس آن را دنبال می‌کنند.

رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش در واکنش به اظهارات رئیس جمهوری آمریکا که اخیرا باردیگر احتمال استفاده گزینه نظامی علیه ملت ایران را مطرح کرده است، خاطرنشان کرد: دشمن ما در ۴۱ سال گذشته همواره این مطالب را مطرح کرده است. ما ملت با تجربه و مقاومی هستیم و فراز و نشیب‌های بسیاری را طی کرده‌ایم و دشمن را به خوبی می‌شناسیم و نقاط ضعف و قدرت آنها را خوب می‌دانیم و بارها گفته‌ایم که هر کسی نسبت به مرزها یا منافع ملت ما، عملیات تعارضی داشته باشد، آینده خود و اتفاقی که برایش می‌افتد را خودشان باید پیش‌بینی کنند.

سیاری ادامه داد: ما بارها گفته و اعلام کرده‌ایم و دشمن نیز به خوبی می‌داند نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه و جهان یک نیروی مسلح مقتدر و آماده است و این اقتدار و توان بالای بازدارندگی به راحتی به دست نیامده است و آماده پاسخ به هر تهدیدی هستیم.

وی همچنین تاکید کرد: در کنار همتی که پای کار آمده و ملتی که از نیروهای مسلح با تمام وجود حمایت کرده‌اند و تجهیزات و تسلیحاتی که کاملا بومی است، قاطعانه اعلام موضع می‌کنیم و به همین دلیل دشمنان جرأت، کوچکترین تعرضی به منافع ما را ندارند. در غرب و شرق ما اقداماتی داشته‌اند و کشورهای جنوب خلیج فارس نیز کاملا در اختیار آنهاست، اما نمی‌توانند کوچکترین اقدامی علیه منافع ما انجام دهند.

رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش در شکست‌های متعدد آمریکا در سطح منطقه و جهان یادآور شد: قطعا سیاست استکبارستیزی و مقاومت موجب شکست سیاست‌های آمریکا در سطح منطقه و جهان شده است. سیاست ضداستکباری و مبارزه با استکبار و استکبارزدایی در سطح کشور ما و منطقه و با عمقی که جمهوری اسلامی ایران امروز بدست آورده و شکل‌گیری مقاومت در سطح کشورهای منطقه و حمایت ایران از این جبهه موجب شکست استکبار در منطقه و جهان شده است.

سیاری همچنین درباره عدم امکان خرید تسلیحات خارجی و حرکت ارتش به سمت ساخت تجهیزات بومی و رسیدن به خودکفایی گفت: ارتش در دفاع مقدس نیز با اتکا به توانمندی‌های داخلی و با ایمان و شجاعت به دفاع از کشور پرداخت و در حالی که تحت شدیدترین تحریم‌ها بودیم، به سمت تعمیر، نگهداری و نوسازی تجهیزات رفت تا خلأ‌هایی که به دلیل تحریم‌ها به وجود آمده بود و در کشور احساس می‌شد، جبران شود و با لطف پروردگار توانست به خوبی این خلأها را پر کند.

وی عنوان کرد: امروز افتخار ارتش آن است که با وجود سنگین تحریم‌ها به خودکفایی رسیده و ما با افتخار اعلام می‌کنیم که در عرصه‌های زمینی دریایی و هوایی امروز به جایی رسیده‌ایم که می‌توانیم تمامی تجهیزات مورد نیاز خود را در همه ابعاد تامین کنیم

کد خبر 396096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.