۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
گذری بر فرهنگ دو ملت

حال عمومی بازتاب تصویر دوملت از پس تغییرات بنیادین در نظام آن سرزمین‌هاست نشان از آنکه ما در همسایگی هم به چه میزان خشنود و به چه میزان سرخورده‌ایم مردمان ایران و ارمنستان همواره در گذر زمان بر زندگی حال و آینده هم تأثیر گذار بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اینک در شهری که سال‌ها میزبان ارمنی‌های دوست داشتنی بوده است نمایشگاهی از فرهنگ این دو ملت برگزار شده است تا نقاط اشتراک آن‌ها در نقاشی‌ها جلوه نمایی کند.

علی انصاری در خصوص برگزاری این نمایشگاه به خبرنگار ایمنا می‌گوید: این نمایشگاه ابتدا در تهران و حال با تغییراتی در اصفهان برگزار شده است؛ ۱۰ هنرمند ارمنستانی، ۱۰ هنرمند ایرانی و یک هنرمند افغان در این نمایشگاه آثار خود را به نمایش گذاشته‌اند.

کیوریتور این نمایشگاه ادامه‌ می‌دهد: تلاش شده یک فعالیت فرهنگی با هدف همکاری میان ایران و ارمنستان صورت گیرد چرا که همکاری‌های گذشته با کشورهای همسایه بیشتر ارتباط سیاسی اقتصادی بوده و اگر بیشتر تلاش کنیم با کشورهای همسایه از لحاظ فرهنگی ارتباط برقرار کنیم، به نفع همه‌مان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: نام نمایشگاه حال عمومی است و حضور یک هنرمند افغان بی ربط با نمایشگاه نیست چرا که تصمیم گرفته‌ایم حال کشورهای همسایه را بپرسیم.

به گزارش ایمنا، "حال عمومی" نمایشگاه گروهی ایران_ارمنستان تا یکم آذر در گالری گذار واقع در خیابان حکیم نظامی کوی سنگتراش های غربی،نبش بن بست سعدی پلاک ۱۵ برپاست.

کد خبر 396083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.