تبدیل پارکینگ‌های پاریس به باغ‌های شهری

گروهی از معماران فرانسوی از طرح پیشنهادی خود برای تبدیل پارکینگ‌های آسفالتی قدیمی کلانشهر پاریس به باغ‌های شهری رونمایی کردند.

به گزارش سروس ترجمه ایمنا، معماران فرانسوی با در نظر گرفتن اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد، در نظر دارند فضاهای پارک خودوری قدیمی کلانشهر پاریس را به مکان‌هایی تولیدی تبدیل کنند که ایجاد مشاغل سبز، تولید انرژی تجدیدپذیر و غذا را به دنبال دارد.

این افراد سعی دارند سنگ‌فرش نفوذپذیر را جایگزین آسفالت کنند و از ایستگاه‌های شارژ خورشیدی به منظور بهبود مزایای زیست‌محیطی بهره گیرند. طی تحقیقاتی که در سال گذشته در فرانسه انجام شد، هر ساله ذرات معلق و گازهای منتشرشده از خودروها منجر به مرگ بیش از ۴۸ هزار نفر از مردم فرانسه می‌شود.

این تحقیقات نشان داد که تنها یک چهارم از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن زباله تولید شده در هر سال در فرانسه بازیافت می‌شود. در نتیجه طراحان فرانسوی برای کاهش آلودگی هوا، مبارزه با بحران تغییرات آب‌وهوایی  و به حداقل رساندن ضایعات، ایده جدیدی برای تبدیل پارکینگ‌های قدیمی و بدون استفاده شهر به مراکز تولیدی به منظور رشد اقتصادی و زیست محیطی مطرح کرده‌اند.

معماران در نظر دارند برای احداث باغ‌های سرسبز پایتخت فرانسه، آسفالت کف پارکینگ‌ها را به طور کامل بردارند و خاک حاصلخیز را جایگزین آن کنند تا درنتیجه امکان پرورش گیاهان و درختان را در آن فراهم آورند.

در این فضاهای سرسبز قرار است سبزیجات و گیاهان خوراکی زیادی کاشته شود که این امر منجر به ایجاد پیوند عمیقی بین مردم و طبیعت نیز خواهد شد. علاوه‌براین، داوطلبان می‌توانند از طریق مشارکت در فعالیت‌های مربوط به کاشت و پرورش گیاهان و سبزیجات و فروش آن‌ها، علاوه بر یافتن شغل شخصی، در رونق اقتصادی شهر خود نیز سهیم باشند.

تبدیل پارکینگ‌های قدیمی به مزارع سبز شهری شامل پنج مرحله خواهد بود: برداشتن آسفالت و بازیافت آن، قرار دادن خاک حاصلخیز، کاشت گیاهان و سبزیجات و افزودن برکه‌هایی برای جمع‌آوری آب باران، ایجاد سازه‌هایی فلزی در قسمت بالایی هر فضای پارک به منظور تامین سایه یا نگهداری از پنل‌های خورشیدی، نصب سیستم‌های تولید انرژی تجدیدپذیر و در نهایت، افتتاح فضای سبز برای ایجاد انرژی سبز.

کد خبر 396075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.