پیشرفت سازه اجرایی ایستگاه زینبیه از مرز ۷۰ درصد گذشت

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان از پیشرفت ۷۰.۰۱ درصدی سازه ایستگاه مترو زینبیه خط دوم قطارشهری خبر داد و گفت: این ایستگاه در جوار حرم حضرت زینب (س) در خیابان شهید غفاری واقع شده و جهت رفاه حال همشهریان و اعمال نشدن محدودیت های ترافیکی به صورت زیرزمینی و با روش شمع و ریب اجرا می‌شود.

محمدرضا بنکدار در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اجرای تونل‌های مکانیزه و سازه‌های جنبی خط دو مترو اصفهان حد فاصل ایستگاه دارک تا ایستگاه امام علی(ع) از خردادماه ۹۶ و حفاری تونل از اسفند سال ۹۷ آغاز شده است.

وی افزود: متراژ پیش‌بینی شده برای هر تونل مکانیزه هفت هزار و ۱۷۵ متر است ک هروزانه ۲۸۳ نفر شیفت کارگر، مهندس , ناظر  در آن فعالیت می کنند.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان تصریح کرد: برآورد هزینه پیش بینی شده برای اجرای تونل‌های مکانیزه و سازه‌های جنبی خط دو مترو حدود دو هزار میلیارد ریال بر اساس فهارس سال ۹۵ است و جمع هزینه‌های پرداختی به پیمانکار پروژه شامل صورت وضعیت و تعدیل تا مهرماه ۹۸ حدود ۳۰۸ میلیارد ریال بوده است.

پیشرفت ۱۸.۸۷ درصدی پروژه اجرای تونل‌های مکانیزه در خط دو

وی از پیشرفت ۱۸.۸۷ درصدی پروژه اجرای تونل‌های مکانیزه و سازه‌های جنبی خط دو مترو اصفهان خبر داد و گفت: این خط شامل دو تونل با قطر داخلی شش متر و تماماً به صورت مکانیزه با دستگاه‌های TBM متعلق به کارفرما احداث خواهد شد.

بنکدار با اشاره به مراحل کار ایستگاه مترو حرم زینبیه، تصریح کرد: عملیات اجرایی سازه نگهبان، خاکبرداری و سازه ایستگاه مترو حرم زینبیه خط دو مترو واقع در خیابان آیت الله غفاری جنب حرم مطهر حضرت زینب (س) از بهمن ماه ۹۵ در عمق ۲۹ متری زمین آغاز شده و در حال حاضر ۱۳۱ نفر- شیفت کارگر، مهندس و ناظر در این پروژه مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه برآورد هزینه پیش بینی شده برای کل پروژه حدود ۵۲۷ میلیارد ریال بر اساس فهارس سال ۹۵ است، اظهار کرد: جمع هزینه‌های پرداختی به پیمانکار پروژه شامل صورت وضعیت و تعدیل تا مهرماه ۹۸ حدود ۵۲۰ میلیارد ریال است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان از پیشرفت ۷۰.۰۱ درصدی ایستگاه مترو حرم زینبیه خبر داد و گفت: این ایستگاه در جوار حرم حضرت زینب (س) در خیابان شهید غفاری واقع شده و جهت رفاه حال همشهریان و اعمال نشدن محدودیت‌های ترافیکی به صورت زیر زمینی و با روش شمع و ریب اجرا می‌شود.

وی با اشاره به مراحل کار ایستگاه مترو عاشق اصفهانی، تصریح کرد: عملیات اجرایی سازه نگهبان، خاکبرداری و سازه این ایستگاه در میدان عاشق اصفهانی از خردادماه سال ۹۶ در عمق ۱۸ متری زمین آغاز شده و تاکنون ۶۴.۶۹ درصد پیشرفت داشته است.

بنکدار با بیان اینکه در حال حاضر روزانه ۱۲۸ نفر- شیفت کارگر، مهندس و ناظر در ایستگاه مترو عاشق اصفهانی فعالیت دارند، افزود: برآورد هزینه پیش بینی شده برای کل پروژه حدود ۲۷۳ میلیارد ریال بر اساس فهارس سال ۱۳۹۵ است و جمع هزینه‌های پرداختی به پیمانکار پروژه شامل صورت وضعیت و تعدیل تا مهرماه سال جاری حدود ۲۵۹ میلیارد ریال است.

وی خاطرنشان کرد: این ایستگاه در محدوده چهارراه عاشق اصفهانی و پایین‌تر از زیرگذر عاشق اصفهانی اجرا می‌شود که روش اجرای پروژه برای کاهش زمان اعمال محدودیت های ترافیکی و جهت رفاه حال همشهریان به صورت پوش و کند است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان در خصوص ایستگاه عمان سامانی واقع در خیابان لاله شمالی- روبروی خیابان مهدیه، گفت: عملیات اجرایی سازه نگهبان، خاکبرداری و سازه این ایستگاه از اردیبهشت ماه ۹۷ در عمق ۲۹.۳۰ متری از سطح زمین آغاز شده و روزانه ۱۲۸ نفر- شیفت در آن مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه برآورد هزینه پیش بینی شده برای کل پروژه حدود ۵۸۵ میلیارد ریال بر اساس فهارس سال ۹۶ است، ادامه داد: جمع هزینه‌های پرداختی به پیمانکار پروژه شامل صورت وضعیت و تعدیل تا مهرماه سال‌جاری حدود ۳۱۹ میلیارد ریال است.

بنکدار با اشاره به اطلاعات شاخص پروژه ایستگاه عمان سامانی اظهار کرد: سازه نگهبان اصلی با رمپ و تونل دسترسی به تراز بلیط فروشی و با روش احداث شمع و ریب اجرا می‌شود؛ همچنین بزرگترین سازه جانبی مربوط به دسترسی شرقی است که به روش پوش و کند اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پروژه ایستگاه عمان سامانی در حال حاضر با پیشرفت ۳۰.۲۵ درصدی در حال اجرا است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان با اشاره به مراحل کار ایستگاه لاله در شمال غربی پارک لاله، گفت: عملیات شفت پشتیبانی خط دوم، عملیات اجرایی سازه نگهبان، خاکبرداری و سازه از دی‌ماه سال گذشته در عمق ۲۴.۸۵ متری سطح زمین آغاز شده و تاکنون ۳۷.۹۱ درصد پیشرفت داشته است.

وی برآورد هزینه پیش بینی شده برای کل پروژه را حدود ۱۲۸ میلیارد ریال بر اساس فهارس سال ۹۵ عنوان کرد و گفت: جمع هزینه‌های پرداختی به پیمانکار پروژه شامل صورت وضعیت و تعدیل تا مهرماه سال جاری حدود ۵۰ میلیارد ریال است.

بنکدار خاطرنشان کرد: به منظور افزایش راندمان حفاری تونل و جلوگیری از افزایش طول مسیر پشتیبانی از محل ایستگاه لاله به عنوان شفت پشتیبانی تونل استفاده خواهد شد.

کد خبر 396063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.