اطلاعات مکانی پشتوانه برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵

مدیر برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان گفت: یکی از مهمترین ورودی‌های برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ «تحلیل اطلاعات مکانی» جهت تسری عادلانه خدمات با استفاده از رویکرد عدالت مکانی در شهر اصفهان است.

سعید فردانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سیستم‌های اطلاعاتی از حدود سال ۱۹۶۵ مطرح و با توجه به نیاز جوامع بشری به سرعت در حوزه‌های تخصصی تسری یافت.

وی افزود: مفاهیمی مانند سیستم‌های اطلاعاتی مدیریت (GIS)، سیستم اطلاعات حسابداری(AIS) و سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی(GIS) نمونه‌ای از این سیستم‌های اطلاعاتی به شمار می‌رود.

مدیر برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان تصریح کرد: در این راستا و در حوزه مدیریت شهری یکی از مهمترین موضوعات، ارتباط بین اطلاعات و مکان است که در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در شهر نقش بسزایی خواهد داشت.

وی ادامه داد: به عنوان مثال سرانه خدمات در کنار دسترسی متوازن به خدمات، می‌تواند راهبردهای مناسب‌تری برای آینده شهر طرح‌ریزی کند.

فردانی با بیان اینکه شهرداری اصفهان در حال تدوین ششمین برنامه پنج ساله خود با عنوان برنامه راهبردی «اصفهان ۱۴۰۵» است، گفت: یکی از مهمترین ورودی‌های این برنامه «تحلیل اطلاعات مکانی» جهت تسری عادلانه خدمات با استفاده از رویکرد عدالت مکانی در شهر اصفهان است.

وی خاطرنشان کرد: برای تحقق این رویکرد، پنج قدم اصلی طرح ریزی شده که شامل تهیه نقشه مبنا، طراحی پایگاه داده Geo DB، تکمیل و غنی‌سازی اطلاعات، تحلیل اطلاعات و ارایه الگوهای پشتیبان تصمیم بر این اساس، خدمات فرهنگی، اجتماعی، حمل ونقل، فضای سبز و سایر موارد در چارچوب لایه‌های اطلاعاتی ثبت شده و به عنوان یک ابزار استراتژیک جهت سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برای بازه زمانی ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۴ ایفای نقش خواهد کرد.

کد خبر 396044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.