پیوستن کرمانشاه به شبکه شهرهای خلاق نیازمند عزم استانی است

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت: فراهم آوردن شرایط پیوستن به شهرهای خلاق تنها وظیفه شهرداری نیست بلکه تمام ارکان استان از جمله استاندار، نمایندگان مجلس، شورای اسلامی شهر، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و ... باید در این زمینه درگیر شوند.

مهدی عبدالمالکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه شهرهای خلاق هر ساله در هفت سرفصل و بر اساس ارزیابی و درخواست ارائه شده از شهرهای دنیا از طرف یونسکو بررسی می‌شوند، اظهار کرد: در این ارزیابی شهرهایی به عنوان شهر خلاق انتخاب می‌شوند که در حوزه گرایش‌های خلاق مانند صنایع دستی، موسیقی، ادبیات و حوزه‌های مختلف هفت‌گانه مانند غذا و خوراک و ... دارای خلاقیت‌ باشند.

وی با اشاره به آغاز ارزیابی‌های مختلف مدیریت شهری با مشاوران وزارت کشور از سال گذشته در خصوص پیوستن به شهرهای خلاق، ادامه داد: پس از انجام کارشناسی‌های متعدد، به این نتیجه رسیدیم که در زمینه موسیقی می‌توانیم به عنوان شهرهای خلاق بپیوندیم چراکه هم موسیقی کرمانشاه غنی است و هم اینکه بزرگان موسیقی زیادی در این دیار پرورش داده شده‌اند.

عبدالمالکی با اشاره به مشورت با متخصصان حوزه موسیقی، بزرگان و فعالان این عرصه و همچنین مشاوران وزارت کشور، افزود: قبل از بندرعباس و سنندج، شهرهای رشت و اصفهان در ایران به شهرهای خلاق یونسکو اضافه شده بودند به همین دلیل از مشاوران اصفهان که در این زمینه فعالیت کردند کمک گرفتیم.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت: پیوستن به شهرهای خلاق، فرآیندی است که در واقع باید در یک پروسه زمانی طی شود و همچنین زیرساخت‌هایی هم برای این کار در شهر ایجاد شود که از سال گذشته این فعالیت در شهر آغاز کردیم، اما باید بگویم فراهم آوردن شرایط پیوستن به شهرهای خلاق تنها وظیفه شهرداری نیست بلکه تمام ارکان استان از جمله استاندار، نمایندگان مجلس، شورای اسلامی شهر، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و ... باید در این زمینه درگیر شوند. پیوستن به شبکه شهرهای خلاق نیازمند عزم استانی است تا بتواند این فرآیند را به شکل مناسب‌تری و با فاکتورها و پارامترهای مدنظر یونسکو به وجود آورد.

عبدالمالکی با بیان اینکه مقدمات کار پیوستن به شهرهای خلاق را فراهم کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: خواهش ما این است که از سوی مقامات استانی به صورت جدی‌تر نگاه مثبتی به این موضوع شود تا مقدمات این کار برای سال ۲۰۲۰ فراهم شود و سال آینده بتوانیم در حوزه موسیقی به شهرهای خلاق بپیوندیم.

وی اظهار کرد: تاکنون هفت یا هشت شهر توانسته‌اند در دنیا، برند موسیقی را دریافت کنند که دستاورد آن هم تبادلات فرهنگی از جمله خواهرخواندگی این شهرها با یکدیگر، رونق حوزه گردشگری و ... است.

کد خبر 396033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.