خطر پوپولیسم احمدی‌نژادی‌ها

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می پردازد:

پوپولیست ها فقط در قالب لیست نزدیک به احمدی نژاد وارد انتخابات نخواهند شد

ناصر ایمانی، با هشدار به سیاسیون مبنی بر لزوم جدی گرفتن خطر پوپولیسم گفت: در مجموع باید گفت که موضوع رشد پوپولیسم یکی از خطرات اصلی انتخابات اسفندماه مجلس و حتی انتخابات آتی است. بنابر شرایط ویژه‌ای که در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی کشور وجود دارد، امکان ظهور و بروز پوپولیست ها در انتخابات وجود دارد.داین کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: ممکن است این جریان به صورت یک فهرست مشخص از جانب برخی از چهره‌های سیاسی نزدیک به آقای احمدی‌نژاد نباشد، هرچند این جریان هم یک خطر است اما امکان دارد افرادی به صورت انفرادی در حوزه‌های انتخاباتی کوچک که البته بخش عمده مجلس را هم همین افراد تشکیل می‌دهند با شعارهای پوپولیستی وارد صحنه شوند. او با تاکید بر اینکه خطر واقعی در حوزه‌های انتخاباتی کوچک‌تر نهفته است، تاکید کرد:از این حوزه‌ها ممکن است افرادی به پیروزی در انتخابات برسند که هیچگونه سابقه سیاسی و مدیریتی روشنی در کشور نداشته باشند و صرفا با برخی از شعارهای عامه‌پسند و با توجه به غیبت جریان‌های سیاسی اصلی کشور در این حوزه‌ها، موفق به کسب آرا شوند. این فعلا سیاسی اصولگرا گفت: البته در برخی از شهرهای بزرگ دیگر به جز تهران هم، شاهد ارائه لیست‌های انتخاباتی اصلاح‌طلبان و اصوگرایان خواهیم بود اما در نهایت ممکن است با پوپولیست هایی روبرو شویم که از حوزه‌های انتخابیه کوچک و حتی با تعداد بالا راهی پارلمان شوند. حتی اگر چنین جریانی هم در انتخابات پیش رو نتواند ظهور و بروز جدی پیدا کند، اما خطر پوپولیسم همچنان وجود دارد و جدی است. ایمانی اضافه کرد: به‌طور طبیعی پوپولیسم بر موجی از شعارهای بی‌محتوا توخالی و غیرقابل اجرا سوار است و می‌تواند احساسات مردمی را تحریک کند و در حوزه‌های کوچک‌تر نمایندگانی در مجلس حضور یابد و تبدیل به جریانی شوند که مجلس را به هر سویی بخواهند می‌کشانند.

فرمانده پدافند هوایی ارتش: پهپاد متجاوز را با سامانه های بومی و شلیک موشک منهدم کردیم

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان این مطلب، تصریح کرد: این اقدام قاطع و شلیک موشک در واکنش به تجاوز یک فروند پهپاد متجاوز خارجی به حریم هوایی کشورمان بوده است و پهپاد متجاوز قبل از رسیدن به اماکن حساس با هوشیاری کامل شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور منهدم شد. امیر سرتیپ صباحی‌فرد تاکید کرد: ما بارها اخطار داده‌ایم که شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور با آمادگی کامل، قاطعانه با هرگونه تجاوز به حریم هوایی کشور پاسخ خواهد داد. بامداد امروز جمعه منابع محلی از شنیده شدن صدای انفجار در بندر ماهشهر خبر دادند که مدتی بعد مشخص شد صدای انفجار ناشی از هدف قرار گرفتن یک پرنده ناشناس، توسط پدافند هوایی ارتش بوده است.

ربیعی: دولت نخواست حرف بزند، اما مخالفان به دولت زیاد حمله کردند

علی ربیعی شامگاه جمعه در همایش روز جهانی رادیولوژی و تقدیر از پزشکان رادیولوژیست و جانبازان دفاع مقدس با بیان اینکه ما درک می کنیم وضعیت اقتصادی مردم خوب نیست و در فشار هستند، گفت: فشارهای زیادی به جامعه وارد شده است. ما حرف نزدیم و نخواستیم کام جامعه را تلخ و دشمن را شاد کنیم، اما اکنون که در حال رسیدن به ثبات هستیم، یادمان نرود در همین دولت و در پنج سال نرخ تورم ۱۲ درصد را تجربه کردیم و مزد را از تورم پیشی دادیم اما هیچ دوره‌ای مانند اکنون تحت فشار نبودیم. سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه ترامپیسم شوک زیادی به ما وارد کرد و به زندگی مردم فشار زیادی وارد کرد، ابراز داشت: اکنون که اقتصاد و زندگی مردم در حال ثبات است، این حرف‌ها را می‌زنیم وگرنه دولت نخواست حرف بزند اما مخالفان به دولت زیاد حمله کردند اما اکنون به تعادل رسیدیم و در حال تعادل مثبت هستیم. دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری با بیان اینکه مقاومت ما برای شکستن تحریم است، عنوان کرد: ما مقاومت می‌کنیم تا این ظلم را بشکنیم وگرنه مقاومت ما برای برای مقاومت نیست. وی کار رادیولوژیست‌ها بسیار مهم دانست و گفت: گروه‌های مرجع در حال از بین رفتن هستند اما پزشکان و اساتید هنوز گروه مرجع هستند و آلام مردم را در سینه دارند. ربیعی با اشاره به سالگرد درگذشت محمد تقی نوربخش یادآور شد: امروز سالگرد مرحوم دکتر نوربخش است. هم جبهه‌ای بود، هم غمخوار مردم بود و هم کارامد. یاد او و شهدای جامعه پزشکی را گرامی می‌داریم. سخنگوی دولت گفت: کار من چه در دولت و چه در دانشگاه شبیه شما رادیولوژیست‌ها است. پیشرفت تکنولوژی، تصویربرداری پزشکی را توسعه داده و نقش آن را در درمان افزایش داده است. سهم شما در اقتصاد پزشکی افزایش یافته است. یادم است در تعرفه‌ها، رشته شما ضریب k نداشت. زمانی که وزیر رفاه بودم سعی کردم رادیولوژی را به این ضریب اضافه کنم. دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس‌جمهوری با بیان اینکه امروز با مشکلات مالی روبه‌رو هستیم، اظهار کرد: امروز مقداری از روزهایی که طرح سلامت شیب تند گرفت، آهسته‌تر حرکت می‌کنیم. ما با چالش‌هایی روبه‌رو هستیم. البته نقدهایی هم وجود دارد. شاید باید زیرساخت‌ها آماده‌تر می‌شدند و به نظام ارجاع بیشتر توجه می‌کردیم. 

عراقچی در مسکو: حفظ منافع ایران مهمتر ازحفظ یک توافق است

سید عباس عراقچی گفت: درعین حال هیچ کشوری تردید ندارد که اگر ایران ازمنافع برجام بهره مند نشود به کاهش تعهدات برجامی ادامه خواهد داد. ویادامه داد: ایران از یک سو اراده خود را برای عمل به تعهدات برجامی و ازسوی دیگر کاهش تعهدات درصورت عمل نکردن دیگر کشورها به تعهداتشان را بطور شفاف نشان داده است. عراقچی تاکید کرد: ایران به اندازه کافی به دیپلماسی فرصت داده و اگر شرایط تغییر نکند در مسیر کاهش تعهدات حرکت خواهیم کرد. معاون وزیرخارجه کشورمان با اشاره به فرصت دوماهه جدید برای دیپلماسی، گفت: قاطعیت جمهوری اسلامی ایران در دفاع از منافع خود روشن است و این موضوعی است که درتمام محافل بین‎المللی مورد بحث قراردارد. عراقچی گفت: بسیاری از کشورها ازجمله شرکت کنندگان در این کنفرانس بین‎المللی و حتی بسیاری از کشورهای اروپایی نیز یکجانبه‎گرایی مفرط آمریکا را محکوم می‎کنند و امروزه حرکتی در سراسر جهان علیه این یکجانبه‎گرایی شکل گرفته که هر روز تقویت می‎شود.

کد خبر 396026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.