با خوردن سیب سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید

سیب دارای خواص بیشماری مانند تقویت سیستم ایمنی بدن، کنترل قند خون، مقابله با سرطان و بهبود سلامت دندان‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیب میوه محبوبی است که خواص درمانی زیادی دارد. این میوه سرشار از فیبر، انواع ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌ها بوده و فاقد چربی، کلسترول و سدیم است به همین دلیل می‌توان آن را به عنوان یک میان وعده سالم مصرف کرد. در ادامه به بررسی بعضی از خواص این میوه شگفت انگیز می‌پردازیم:

تقویت سیستم ایمنی بدن

نتایج مطالعات اخیر نشان داده است که آنتی اکسیدانی به نام "کوئرستین" در تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. سیب نیز سرشار از این نوع آنتی اکسیدان است. سایر ترکیبات مفید دیگر سیب مانند ویتامین C که خاصیت ضد التهابی دارد نیز به عنوان تقویت کننده سیستم ایمنی شناخته شده است بنابراین مصرف سیب مانع بروز بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا می‌شود و از آنجا که این میوه دارای خاصیت ضد التهابی است با بیماری مانند آسم مقابله می‌کند.

با خوردن سیب سیستم ایمنی خود را تقویت کنید

کنترل قند خون

یکی از خواص سیب مقابله با رادیکال‌های آزاد است که باعث بروز دیابت می‌شود. ژلاتین موجود در سیب همانند انسولین عمل کرده و سطح قند خون بدن را تنظیم می‌کند. به توصیه پزشکان بهتر است که این میوه به صورت ناشتا مصرف شود تا قند خون فرد ثابت بماند. بررسی‌های اخیر محققان نشان داد افرادی که سیب ناشتا مصرف کردند، کمتر از بقیه افراد به دیابت نوع دوم مبتلا شدند.

مقابله با سرطان

پژوهشگران با انجام مطالعات فراوان به این نتیجه رسیدند که سیب میوه‌ای کاملاً استثنایی در پیشگیری از انواع سرطان مانند سرطان سینه، سرطان روده، سرطان معده و سرطان پروستات است. ترکیبات فعال موجود در این میوه مانع رشد سلول‌های سرطانی و تکثیر تومورهای سرطانی می‌شود علاوه بر این فیبر موجود در سیب به بهبود عملکرد سیستم گوارشی کمک می‌کند و خطر ابتلا به سرطان روده را کاهش می‌دهد. سیب سرشار از ویتامین A است که نقش مهمی در رشد بافت‌های پوستی دارد و مانع بروز سرطان پوستی می‌شود.

با خوردن سیب سیستم ایمنی خود را تقویت کنید

بهبود سلامت دندان‌ها

جویدن سیب باعث افزایش مقدار بزاق تولید شده در دهان می‌شود بنابراین باکتری‌های دهان از بین می‌رود و روند پوسیدگی دندان کاهش پیدا می‌کند. فیبر موجود در سیب به تمیز شدن دندان‌ها و لثه‌ها کمک می‌کند و مانع رشد و تقسیم باکتری در دهان می‌شود. این میوه با خاصیت ضد میکروبی خود از تاثیر باکتری‌ها و ویروس‌ها در بدن جلوگیری می‌کند علاوه بر این مواد مغذی موجود در سیب ساختار دندان را تقویت می‌کند، مینای دندان را محکم کرده و از جرم گرفتن دندان پیشگیری می‌کند.

کد خبر 396024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.