غیبتی که پس از ۱۱ ماه موجه شد

بازگشت عضو شورای همدان پس از ۱۱ ماه، مجرم شناخته شدن دو عضو شورای مشهد و انتقاد به عملکرد هیات رئیسه شورای تهران مهم‌ترین عناوین بسته خبری این هفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابراهیم مولوی که ۱۸ آذرماه سال گذشته به دلیل غیبت‌های طولانی از شورای شهر همدان خارج و جواد گیاه شناس جایگزین وی شده بود پس از موجه شدن غیبت‌هایش، در جلسه هفته جاری شورا با حضور فرماندار همدان در صحن شورای شهر به طور رسمی معارفه و پس از ۱۱ ماه به جمع اعضای شورا بازگشت.

مولوی پس از کنار گذاشته شدن از شورا، بارها مدارک و مستندات خود را مبنی بر موجه بودن غیبت‌ها و گذراندن دوره درمان در خارج از کشور پیگیری کرد، اما هر بار به دلیل نقص در مدارک، ادعای وی رد می‌شد و با وجودی که مولوی دلیل غیبت خود را ادامه روند درمان جراحات دوران دفاع مقدس اعلام کرده بود نهادهای ذی‌ربط در استان همدان غیبت وی را غیرموجه اعلام کردند.

همین موضوع باعث شد وی موضوع را از نظر حقوقی و شورای حل اختلاف مرکزی وزارت کشور پیگیری کند تا اینکه طی ماه اخیر تلاش‌ها برای موجه اعلام کردن غیبت‌ها نتیجه داد و حکم قطعی بازگشت وی به شورای شهر همدان صادر شد.

مولوی همزمان با آمدن به شورا گیاه شناس را متهم به ورود غیرقانونی کرده گفته حق و حقوق قانونی خود را از گیاه شناس به واسطه حضور غیرقانونی در شورا در این یک سال با شکایت مطالبه خواهد کرد که باعث واکنش گیاه شناس شده است.

وی اظهار کرد: شاید برای آقای مولوی پول خیلی مهم باشد که در اوایل بازگشت مجدد به شورا این موضوع را مطرح کرده است، در هر حال بنده تابع قانونم و در صورت رأی قانون مطالبات را پرداخت خواهم کرد.

گیاه شناس با اشاره به اینکه آقای مولوی می‌توانند شکایت کنند و بنده مشکلی ندارم تأکید کرد: البته راه برای ما باز است و می‌توانیم موضوع را از مرجع ذیصلاح پیگیری کنیم چون معتقدم رأی قطعی بر بازگشت ایشان صحت نداشته و امکان بازگشت بنده به شورا وجود دارد.

گرگان؛ غیبت چهار عضو در جلسه شورا

چهار عضو شورای شهر گرگان به دلیل مرخصی و ابتلا به بیماری، در یکصد و نودمین جلسه علنی شورا شرکت نکردند تا این جلسه تشکیل نشود.

قرار بود در این جلسه شورای شهر لایحه فروش دو واحد مسکونی متعلق به شهرداری گرگان در مجتمع رسپینا به عنوان اصلی ترین لایحه این جلسه به رای گذاشته شود که این موضوع به جلسه بعدی موکول شد.

در روزهایی که نائب رئیس شورا برعلیه رئیس شورای شهر و به بهانه مصوبه کمک به تیم بستکبال بانوان مصاحبه می‌کند، برخی رسانه‌های محلی غیبت برخی اعضا در این جلسه را مرتبط با لایحه فروش املاک شهرداری می‌دانند تا شورای شهر پنجم گرگان در سال سوم همچنان اسیر خواشی خاص خود باشد.

مشهد؛ جرم دو عضو شورای شهر محرز شد

پس از آنکه خبر استفاده دو عضو شورای شهر مشهد  از مدارک کارشناسی ارشد نامعتبر و عناوین علمی دکتری لو رفت، ماجرا در دستگاه قضایی مورد رسیدگی قرار گرفت و سرانجام چند روز پیش هردو عضو شورای شهر مشهد  متهم شناخته شده و برای آنها کیفرخواست مجرمیت صادر شد.

۳۰ تیرماه سال جاری بود که خبر استفاده دو عضو شورای شهر مشهد از مدارک علمی نامعتبر در سطح کارشناسی ارشد و حتی معرفی خود به عنوان دانشجوی دکتری در رسانه ها پیچید و حتی شورای شهر در ابتدا خبر را تکذیب و جوابیه‌ای در این زمینه هم منتشر کرد.

اما در نهایت وقتی دو عضو شورا در مقابل مستندات غیر قابل انکار دستگاه قضایی قرار گرفتند برای توجیه تخلف صورت گرفته با برخی رسانه ها مصاحبه کرده و به معتبر نبودن مدارکشان اعتراف کردند و حتی قبل از آن عناوین نامعتبری دانشجوی دکتری و کارشناسی ارشد را از روی سایت رسمی شورای شهر و غیره پاک کردند.

سرانجام اقدامات صورت گرفته این شد که چندروز پیش مراحل رسیدگی به پرونده مذکور در دادسرا به پایان رسید.جمع بندی مستندات منجر به این شد که بزه انتسابی به نامبردگان محرز و مسلم تشخیص و مستندات به ماده واحده قانون مجازات استفاده غیرمجاز از عناوین علمی مصوب ۱۳۸۸و ماده ۵۵۶قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۵ کیفرخواست مجرمیت برای آنها تحت عنوان استفاده غیر مجاز از عناوین علمی صادر شد. پرونده مذکور پس از صدور کیفر خواست به دادگاه کیفری مشهد ارسال شد.

تهران؛ اعتراض به عملکرد هیات رئیسه

در جلسه شورای شهر تهران، لوایح سند جامع رفاه اجتماعی شهرداری تهران و آئین‌نامه مصوبه شهر دوستدار سالمند بررسی شد که اعضا به این نتیجه رسیدند که هر دو لایحه به کمیسیون برگشت داده شود و کمیسیون‌های تخصصی یک ماه لوایح را بررسی و پس از اصلاحات دوباره آن را در صحن شورای شهر مطرح کنند.

این تصمیم شورای شهر باعث موضع تند حجت نظری، عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران شد و آن را نتیجه تصمیمات سیاسی اعضا دانست.

وی گفت: در دو سال گذشته شورای پنجم، وحدت رویه در اداره جلسات وجود نداشت و این اتفاق خوبی نیست؛ ما در کمیسیون تخصصی لوایح مربوطه را مورد بحث قرار می‌دهیم و سپس آن را در صحن شورا مطرح می‌کنیم و انتظار داریم که اعضای شورا نسبت به نظر تخصصی کمیسیون احترام قائل شوند اما شاهد رأی‌گیری فراکسیونی هستیم و باید بدانیم که اعضای شورای شهر نباید خود را در تمام حوزه‌ها صلحب نظر بدانند.

انتقاد به عملکرد هیات رئیسه شورای شهر در کلام زهرا صدراعظم نوری نیز عیان شد؛ وی در حاشیه بررسی سند جامع رفاه اجتماعی شهر تهران گفت: جای سوال دارد که این سند چرا بعد از دو سال به صحن آمده، در شورای چهارم از شهرداری تهران خواسته شده که در این باره لایحه‌ای به صحن بیاورد ولی تعلل صورت گرفته و در شورای پنجم این مسئله در کمیسیون‌ها بررسی شده است.

وی افزود: طرح‌ها باید در زمان خودشان بررسی شوند، در غیر این صورت کارکردشان را از دست می‌دهند؛ بنابراین جای سوال دارد که چرا تاکنون این سند در صحن بررسی نشده است.

کوتاه از شورا:

شورای شهر اراک با کمک مالی ۵۰۰ میلیون تومانی شهرداری به تیم والیبال شهروند موافقت کرد.

آرش میلانی، سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران: در سال جاری ۲۱ میلیارد تومان برای لایروبی انهار پیش‌بینی شده است. شهرداری هم توانسته تا قبل از شروع بارندگی‌ها اقدام به لایروبی انهار کند اما این لایروبی‌ها کفایت نمی‌کند چون در برخی نقاط پس‌زدگی آب هنوز وجود دارد.

عبدالرزاق موسوی، ، رئیس شورای شهر شیراز: به همراه شهردار و دو تن از نمایندگان و معاون مالی و اقتصادی شهرداری با مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی دیداری در خصوص تأمین اعتبار قطار شهری شیراز دیدار داشتیم که خوشبختانه با کمک مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان از محل اوراق مشارکت به متروی شیراز موافقت شد

مجتبی بهاروند رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر مشهد: براساس قراردادی که برای ایستگاه‌های دوچرخه منعقد شده، شرکت طرف قرارداد قرار بوده طراحی، تأمین تجهیزات و ملزومات، پیاده‌سازی، ایجاد ۱۵۰ ایستگاه به منظور استقرار سه هزار دوچرخه در سطح شهر و راه‌اندازی و مدیریت سامانه دوچرخه را انجام دهد؛ با توجه به اجرا نکردن تعهدات و استنکاف شرکت از ایفای تعهدات قراردادی، این قرارداد فسخ شد.

احمد رمضانپور، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر رشت: در حال حاضر در شهرهایی ازجمله تبریز، ساختمان‌های بیست طبقه در دست‌ساخت قرار دارد و معتقدم بحث بلندمرتبه‌سازی بر اساس استانداردهای موجود باید در رشت اجرایی شود.

علی محمد صالحی عضو شورای شهر خرم‌آباد: به دنبال تصویب ساز و کاری هستیم که بر طبق آن کسانی که فسادهای مالی را در شهرداری خرم‌ آباد افشا کنند از پاداش و مزایای خاصی برخوردار شوند.

فرشاد نگین تاجی، عضو شورای شهر یاسوج: به علت تخصصی نبودن کمیسیون‌های شورای شهر، یاسوج در زمینه معماری و شهرسازی فلج شده و بیشتر مسایل تحت تاثیر لج و لج بازی، منافع شخصی و ضربه زدن به دیگران قرار گرفته است.

فیصل دانش، عضو شورای شهر بندرعباس: شهرداری تا کنون چه زمانی وظایف خود را در قبال رانندگان تاکسی و اتوبوس انجام داده است که حال افزایش نرخ تاکسی و اتوبوس را کمک به رانندگان اتوبوس و تاکسی‌ها می‌داند؟ نرخ کرایه‌ها نباید افزایش یابد و کمی در کنار مردم باشیم بد نیست.

حمیدرضا حمیدی رئیس شورای شهر زنجان: هزینه‌های جانبی تغییر دکوراسیون سالن جلسات شورا یکی از سوالات اصحاب رسانه و اذهان عمومی است که در این رابطه باید بگویم کل هزینه صرف شده برای آن فقط ۵۰ میلیون تومان است.

ابوذر دهدار، رئیس شورای شهر بوشهر: بوشهر تنها مرکز استانی است که نوبت بندی آب دارد، اما اکنون گام‌های امیدبخشی با مشارکت مدیریت شهری و شرکت آب و فاضلاب برای بهبود این وضع در حال اجراست و طبق قول مدیرعامل آب و فاضلاب استان، انتظار است تا سال ۱۴۰۰ نوبت بندی آب در مرکز استان برداشته شود.

حسین پناهی، سخنگوی شورای شهر ارومیه گفت: با توجه به تصویب کمک یک میلیارد تومانی شورای شهر برای حمایت از فوتبال ارومیه، با تحقق درآمدهای شهرداری به تدریج این کمک‌ها و حمایت‌ها به تیم نود تزریق می‌شود.

کد خبر 396005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.