تسهیلات کم‌بهره برای روش‌های آبیاری تحت فشار پرداخت می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: به کشاورزانی که برای روش های آبیاری تحت فشار تقاضا و درخواست داشته باشند تسهیلات با بهره کم داده خواهد شد.

مهرداد مرادمند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز پیرامون وضعیت محصولات کشاورزی و باغی استان اصفهان با اشاره به لزوم فرآوری و نگهداری از محصولات کشاورزی، اظهار کرد: از فعالیت‌های موثر در بخش کشاورزی فرآوری و نگهداری از محصولات کشاورزی و حمایت از ایجاد و گسترش صنایع تبدیلی با توجه به فسادپذیری بالای برخی محصولات، فصلی بودن تولید و غیرقابل مصرف بودن بیشتر محصولات بدون فرآوری است.

وی افزود: با توجه به این موضوع علاوه بر کاهش ضایعات، با جذب مواد خام کشاورزی و انجام فرآوری می توان محصولاتی با ارزش افزوده بیشتر تولید کرد و همچنین زمینه اشتغال بیشتری را فراهم ساخت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اظهار کرد: به کشاورزانی که برای روش های آبیاری تحت فشار تقاضا و درخواست داشته باشند تسهیلات با بهره کم داده خواهد شد.

 مرادمند گفت: برای طرح‌هایی همچون توسعه کاشت گیاهان دارویی، احداث گلخانه، افزایش سرمایه در گردش برای حفظ و نگهداری باغات و همچنین ایجاد صنایع تکمیلی، تبدیلی و فرآوری مورد نیاز محصولات استان تسهیلات مناسبی اعطا می شود.

وی در خصوص جایگاه استان اصفهان از نظر تولید محصولات باغی گفت: اصفهان هم اکنون در تولید محصول "به" رتبه دوم کشور را دارد و همچنین در تولید محصولاتی چون انار، گل محمدی و گیاهان دارویی رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده و به‌رغم محدودیت‌های آبی که دارد جزو استان‌های پیشرو در تولید محصولات باغی و کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در خصوص بسته های تشویقی و حمایتی کشاورزان گفت: تاکنون  ۲۵ مورد سرفصل احصا شده که واگذاری زمین به کشاورزان برای فعالیت صنعتی کشاورزی و همچنین پرداخت تسهیلات کم‌بهره برای آبیاری تحت فشار از جمله این موارد است.

مرادمند درباره نحوه پرداخت خسارت محصولات بیمه‌ای کشاورزی گفت: با تعاملات خوبی که با مسئولان بیمه ای انجام گرفت و اصلاحاتی که آن‌ها منظور کردند بزودی کشاورزان از مزایای بیمه محصولات باغی و زراعی بهره‌مند خواهند شد.

کد خبر 395995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.