گزیده خطبه‌های نماز جمعه شهرهای استان

نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته با حضور اقشار مختلف مردم در شهرستان‌های استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ائمه جمعه شهرستان‌های استان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به مهم‌ترین مسائل داخلی و رویدادهای منطقه و جهان اشاره کردند که در زیر گزیده‌ای از آن‌ها را می‌خوانید:

وحدت، مهم‌ترین نیاز جهان اسلام

حجت‌الاسلام مسعود سرافراز در خطبه‌های نماز جمعه فولادشهر با تبریک آغاز امامت و ولایت امام زمان(عج) اظهار کرد: در زمان غیبت،  پیروان حضرت باید با انتظار واقعی یعنی عمل قلبی و درونی و اعمال خیر و پرهیز از گناه، انجام واجبات، داشتن اخلاق الهی و دعوت همیشگی دیگران به دین خدا، جامعه‏‌ای مهدوی را شکل دهند و زمینه ظهور آن حضرت را تسریع کنند.

وی با اشاره به اهمیت هفته وحدت، افزود: تعیین هفته‌ای تحت عنوان، هفته وحدت، از جمله ابتکارات سرنوشت ساز و تاریخ ساز امام راحل(ره) بود، ابتکاری که برای همیشه، بخش عمده‌ای از توطئه‌های دائمی استکبار را کم اثر کرده و در ایران اسلامی و بسیاری از مناطق دیگر جهان، وحدت را تبدیل به یکی از گفتمان‌های غالب و رایج کرده است.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: شرایط حساس کنونی جهان اسلام ایجاب می‌کند تا به این موضوع مهم، نگاهی عمیق‌تر داشته باشیم و مقام معظم رهبری نیز بر این اعتقاد هستند که وحدت مسلمین ارشمند است.

سرافراز ادامه داد: تعریف اصول و محورهای مشترک وحدت،پافشاری منطقی بر اصول هرمذهب توسط پیروان آن، همراه با ایجاد فضای گفت‌وگوهای سازنده و آزاداندیشانه، تحمل مخالف در زندگی اجتماعی و مواجهه کریمانه و برادرانه، تقویت تعامل بین علما و دانشمندان و اندیشمندان جهان اسلام و بصیرت و زمان شناسی و شناخت عمیق از دشمن و ترفندها و نقشه‌های آن، پنج محوری است که معظم له برای وحدت جهان اسلام بر آن تاکید دارند.

وی اضافه کرد: با این مسیر قطعا حرکت جریان جبهه حق به سرانجام مطلوب خواهد رسید و دشمنان را از دست اندازی به منابع و منافع مادی و معنوی مسلمانان بازخواهد داشت.

حمایت از دولت در گام چهارم هسته‌ای

حجت‌الاسلام قاسم باقریان در خطبه‌های نماز جمعه زرین‌شهر اظهار کرد: همه‌ مردم اعم از سیاسیون، مدیران ، مسئولان و برنامه ریزان در برابر نسل آینده کشور مسئول هستند ،از این رو باید همه برای جذب نسل آینده کشور به میدان بیایند.

وی افزود: امروز دشمنان با هزینه‌های فراوان و برنامه‌های مختلف در حال جذب نسل جدید کشور هستند و اگر اقدام فوری انجام نشود به نسل آینده خیانت بزرگی کرده‌ایم و مدیون انقلاب، امام(ره) و شهدا خواهیم شد.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: از اقدام قدرتمندانه دولت در برداشتن گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای تقدیر می کنیم و اعلام می‌کنیم در برابر دشمن تحت هیچ عنوان و شرایط نباید کوتاه آمد، چراکه وقتی دشمنان به تعهدات خود پایبند نیستند ما نباید معطل آن‌ها بمانیم .

برجام فرصتی برای اثبات بدعهدی آمریکا

حجت‌الاسلام حسین رشیدیان در خطبه‌های نماز جمعه تیران با اشاره به گام چهارم خروج از برجام اظهارکرد: ترامپ برهم زننده برجام بود و باوجود اینکه کشورهای اروپایی برای حفظ این قرارداد قول دادند اما اتفاقی نیفتاد.

وی افزود: کاهش تعهدات برجامی استقلال ایران در برابر زیاده خواهی‌های دشمنان را در جهان نشان می‌دهد و ثابت می‌کند در برابر تحریم‌ها مقاوم هستیم.

امام جمعه تیران و کرون ادامه‌ داد: برجام بدعهدی دولت‌های آمریکا را به جهانیان نشان داد و پایبندی ایران به تعهدات بین بین المللی را ثابت کرد.

وی با بیان اینکه باید ظرفیت‌های داخلی برای پیشرفت کشور مورد استفاده قرار گیرد، تصریح‌کرد: نگاه به بیرون و انتظار تغییر از راه‌های اشتباه و غیرممکن است و آنچه در درون کشور نهفته برای تغییر و اصلاح بهتر و کارآمدتر است.

قدرت ایران به جهان ثابت شده است

حجت الاسلام علیرضا قاسمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بادرود، اظهار کرد: تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و رونق تولید و استفاده از ظرفیت‌های کشورهای همسایه راه شکوفایی اقتصاد است.

وی افزود: خوشبختانه کاهش گام چهارم تعهدات برجامی توسط ایران برداشته شده است به تعبیر رهبر انقلاب دشمن ما گرگ صفت است، اما ضعیف‌تر و از گذشته، زیرا در آستانه سقوط قرار گرفته و انقلاب اسلامی شیطان بزرگ را در جهان و منطقه به چالش کشیده است.

امام جمعه بادرود با اشاره به حضور گسترده و باشکوه مردم در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان، افزود: این راهپیمایی‌ها و تظاهرات تنها یک نمایش خیابانی نیست، بلکه نمایش اقتدار و اتحاد مردم ایران و اوج انزجار ما با دشمن قسم خورده خود یعنی آمریکا است.

دین ضامن حیات جامعه

حجت الاسلام حسن‌ بت‌شکن در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر گلپایگان با تبریک فرارسیدن هفته وحدت، اظهار کرد: وجود پیامبر(ص) برای جامعه بزرگترین نعمت‌ بود چرا که امر هدایت مهم است و انسان را از گمراهی نجات می‌بخشد.

وی گفت: باید برای حفظ دین و اعتقادات که بزرگترین سرمایه معنوی انسان است جان را نثار کرد، چرا که اگر دین در جامعه از بین برود قطعأ آن جامعه به نابودی کشیده می‌شود.

امام جمعه گلپایگان افزود: استکبار و استعمار جهانی برای غارت دین از جامعه دست به هر توطئه‌ای می‌زند، بنابراین تا زمانی که معارف دینی در جامعه حاکم باشد جامعه سالم خواهد ماند.

وی تأکید کرد: دشمنان اسلام از تفرقه افکنی سواستفاده می‌کنند، بنابراین حفظ وحدت در جامعه از تأمین معیشت  واجب‌تر است.

کد خبر 395994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.