ولایت بالاترین نعمت الهی است

امام جمعه اصفهان گفت: خداوند را به دلیل نعمت بزرگ ولایت شاکر هستیم این نعمت را نمی‌توان با هیچ چیز مقایسه کرد؛ سایر نعمت‌های الهی در کنار ولایت معنا پیدا می‌کند در غیر این صورت نعمت نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان ضمن قدردانی از همه مردم کشور برای حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان اظهار کرد: مردم ایران حق‌شناس هستند، هر چه دشمنی دشمن بیشتر شود، مردم ایران با حضور در راهپیمایی‌ها  اظهار تنفر خود را از آنان اعلام می‌کنند.

وی با اشاره به شهادت امام حسن عسگری(ع) و آغاز ولایت امام زمان(عج)، تصریح کرد: خداوند را به دلیل نعمت بزرگ ولایت شاکر هستیم این نعمت را نمی‌توان با هیچ چیز مقایسه کرد؛ سایر نعمت‌های الهی در کنار ولایت معنا پیدا می‌کند در غیر این صورت نعمت نیست.

امام‌جمعه اصفهان با بیان اینکه نعمت‌های خداوند غیر قابل شمارش است، افزود: خداوند می‌فرمایند: "اگر به کسی خدمت می‌کنید، منت نگذارید"، اما خداوند برای دو نعمت بر انسان‌ها منت می‌گذارند که یکی از آن‌ها اصل هدایت و دیگری نعمت راهنما به ویژه انبیاء و اولیاء است.

طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه برای داشتن ولایت باید گاهی از جان و مال گذشت، ادامه داد: ما باید برای سود بیشتر و نعمت بالاتر هزینه کنیم، چراکه نعمت ولایت و هدایت بالاترین نعمت‌ها است.

وی با بیان اینکه پول، خانه و ... نعمت نیست، افزود: اگر وسایلی که خداوند  به ما داده در راه درست هزینه شود، نعمت است و در غیر این صورت نقمت است.

امام‌جمعه اصفهان با بیان اینکه اگر راهنمایی‌ها و ولایت‌ها نباشد انسان‌ها مانند داعش می‌شوند، افزود: این افراد هزاران نفر را می‌کشند و به روی خود نمی‌آورند، دشمنان اسلام علنی دزدی می‌کنند، فاسد هستند و به راحتی هر جنایتی را انجام می‌دهند.

طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه اگر رهبری و هدایت نباشد، مشتی از حیوانات در دنیا زندگی می‌کنند، ادامه داد: بشار اسد هفته گذشته اظهار کرد: "هیچ رییس جمهوری بهتر از ترامپ برای آمریکا نبود، چراکه خوی اصلی دشمنان را به ما نشان داد" این سخن بسیار خوب بود.

وی با بیان اینکه آمریکا دزد سر گردنه است، ادامه داد: به راحتی  می‌گویند نفت سوریه را دوست دارند و ماموران خود را برای حفاظت از این منابع فرستاده‌اند.

امام‌جمعه اصفهان ضمن تسلیت سالگرد وفات عبدالمطلب، اظهار کرد: ایشان علاقه بسیار زیادی به پیامبر اسلام(ص) داشتند و همواره برای ایشان احترام قائل بودند.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به سالگرد ازدواج حضرت خدیجه و حضرت محمد(ص)، گفت: این ازدواج بسیار با برکت بود، چراکه حاصل آن کوثر خداوند بوده است.

وی ضمن گرامی داشت هفته وحدت اظهار کرد: برخی از علما از جمله مرحوم علامه کلینی و اهل تسنن معتقد بودند که تولد رسول اکرم(ص) ۱۲ ربیع الاول است و ما نیز ۱۷ ربیع الاول را تولد ایشان می‌دانیم، بنابر فرموده رهبر کبیر انقلاب روزهای بین این دو تاریخ را هفته وحدت نامیده‌اند که این امر منجر به وحدت شیعه و سنتی شده است.

امام‌جمعه اصفهان با بیان اینکه هیچ مسلمانی حق ناسزاگویی به دیگران را ندارد، افزود: باید این اصل مورد توجه همه مردم باشد تا اخلاق بیشتر در جامعه رعایت شود.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به هفته مبارزه با دیابت، اظهار کرد: باید در حوزه بیماری‌ها پیشگیری را اصل قرار دهیم تا هزینه‌های کمتری را به خود، خانواده و دولت تحمیل کنیم، باید برای تشخیص و آگاهی نسبت به بیماری‌ها بیشتر توجه داشته باشیم.

کد خبر 395990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.