قطری ها به دنبال جانشین رونالدو/ مدال آوری اسماعیل پور و دختر ایرانی در قبرس

پیدا کردن جانشین برای رونالدو، آغاز تمرینات ایکر کاسیاس و حضور کلارنس سیدورف در تهران از مهم ترین عناوین خبری ورزش جهان در هفته گذشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهم ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته ای که گذشت به شرح زیر است:

* دیدار نهایی رقابت‌های جایزه بزرگ ‌A++ آقایان در بخش دو نفره تیم محمد مهذب نیا و آریان اسماعیل پور با نتیجه (۲-۶ و ۴-۶) از سد زوج سید علی طاهری و امیر محمد ادب جو عبور کرد و عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات را از آن خود کرد.

* فرشاد احمدزاده هافبک تیم فوتبال پرسپولیس به حکم محرومیتش توسط کمیته انضباطی واکنش شدیدی نشان داد و گفت: چون من بازیکن پرسپولیسم حتماً مقصرم همین الان از پرسپولیس و ایران می‌روم.

* ایکر کاسیاس دروازه‌بان تیم پورتو تمرینات خود را با این تیم آغاز کرد. ۶ ماه بعد از پشت سر گذاشتن حمله قلبی، ایکر کاسیاس دروازه‌بان تیم فوتبال پورتو تمرینات خود را با این تیم آغاز کرد.

* در حالی که سایت اسکای ایتالیا مدعی شده استراماچونی به دلیل مشکلات مالی و پرداخت نشدن دستمزد بازیکنان تیمش از هدایت استقلال استعفا کرده، اما این خبر با پیگیری از سوی مدیران استقلال تکذیب شد.

* مهدی خدابخشی جوان شایسته کشورمان نه به کشور صربستان پناهنده شده، در خصوص حضور خود در صربستان گفت: ماجرای رفتن من به صربستان با دیگران متفاوت است. تقدیر و سرنوشتم اینگونه بود که زندگی شخصی و فعالیت ورزشی خود را در کشور دیگری ادامه دهم.

*  به نقل از Aftonbladet، سامان قدوس بازیکن ملی پوش ایرانی تیم فوتبال آمیان فرانسه که به علت امضای قرارداد شبهه دارد با هوئسکای اسپانیا به مدت ۴ ماه از حضور در مستطیل سبز محروم است و به پرداخت ۴ میلیون یورو جریمه نقدی محکوم شده است، به این حکم فیفا واکنش نشان داد و گفت: جریمه نقدی در نظر گرفته شده برای من ناعادلانه است و به همین دلیل درخواست تجدید نظر را به فیفا ارائه دادم.

* ماریانو دیاز که با خروج کریستیانو رونالدو از تیم رئال مادرید اسپانیا به جانشین به حق رونالدو در این تیم مشهور شده، در تیررس باشگاه الریان قطر قرار گرفته است.

* کلارنس سیدورف ستاره سابق تیم ملی هلند و تیم‌های میلان، اینتر و رئال مادرید دقایقی قبل برای یک سفر تفریحی وارد تهران شده است

* مسابقات وزنه برداری مسترز قبرس در ۲ بخش مردان و زنان و در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان و همچنین در بخش پیشکسوتان برگزار شد. علیرضا شیخ الاسلامی که قبلا رئیس کمیته پیشکسوتان فدراسیون وزنه برداری بود، به همراه دخترش پارمیش شیخ الاسلامی در این مسابقات شرکت کرده و پدر و دختر موفق به کسب مدال شدند. مدال پارمیش شیخ الاسلامی، اولین مدال بین المللی بانوان وزنه بردار ایران محسوب می‌شود

* رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک با تیمور غیاثی اسطوره دو ومیدانی ایران دیدار و گفت و گو کرد. غیاثی درباره این دیدار اظهار کرد: پس از انجام عمل جراحی رئیس کمیته ملی المپیک نمایندگان خودش را برای عیادت از من فرستاد و به صورت تلفنی نیز صالحی امیری جویای احوالم بود.

*  روزنامه آبزرور منطقه «بوگنور بریجس» انگلیس در گزارشی به وضعیت علیرضا جهانبخش هافبک ایرانی تیم برایتون انگلیس پرداخت و نوشت، آینده علیرضا جهانبخش در برایتون به صورت یک راز باقی مانده است، حتی برای گراهام پاتر.

* رئیس فدراسیون فوتبال عراق از میزبانی اردن برای دیدار مقابل ایران و بحرین در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ خبر داد. عبدالخالق مسعود، رئیس فدراسیون فوتبال عراق اعلام کرد کشور اردن را برای میزبانی از مسابقات پیش رو مقابل ایران و بحرین در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر انتخاب کرد.

* با وجود شکست «خنک» برابر لیورپول در مقابل لیورپول در لیگ قهرمانان اروپا «ساندر برگ» هافبک دفاعی این تیم عملکرد خوبی در این بازی داشت و همین امر موجب شد تا یورگن کلوپ پس از پایان بازی با او خوش و بش کوتاهی داشته باشد. آن طور که رسانه‌های نروژی اعلام کرده اند کلوپ به هافبک جوان خنک گفته او یک بازیکن فوق العاده است.

* کیسوکه هوندا هافبک ژاپنی سابق میلان که چند وقت پیش به عنوان مدیر تیم ملی فوتبال کامبوج به تهران آمده بود، به عنوان بازیکن آزاد با قراردادی تا پایان فصل بهتیم ویتسه هلند پیوست.

* نتایج ضعیف بارسلونا و تساوی خانگی آن‌ها در بازی لیگ قهرمانان اروپا برابر اسلاویا پراگسرمربی آبی اناری‌ها را تحت فشار قرار داده و با چنین نتایجی ممکن است او جایگاهش را در نیوکمپ از دست بدهد. در همین حال رسانه‌های اسپانیایی از وجود اختلاف میان رختکن بارسلونا و والورده خبر دادند. 

* هواداران آرسنال که از نتایج تیمشان تحت هدایت اونای امری رضایت ندارند، پس از تساوی برابر ویتوریا گیمارش خواهان اخراج سرمربی تیمشان شدند.

*  در چارچوب بازی‌های هفته چهارم لیگ قهرمانان اروپا، بایرن مونیخ در ورزشگاه خانگی خود به مصاف تیم المپیاکوس رفت و با نتیجه ۰-۲ برابر میهمان یونانی خود به پیروزی رسید. رابرت لواندوفسکی در دقیقه ۶۹ بازی گل اول تیمش را به ثمر رساند تا رکوردی استثنایی از خود برجای بگذارد. ستاره لهستانی باواریایی‌ها در این فصل در ۱۷ بازی برای تیمش به میدان رفت و موق شد ۲۱ گل به ثمر برساند

*  رودریگوبازیکن تیم فوتبال رئال مادرید با گلزنی در دیدار مقابل گالاتاسرای جوانترین گلزن برزیلی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا لقب گرفت. رودریگو در این دیدار در دقایق ۴ و ۷ برای رئال مادرید گلزنی کرد

* در چهل و چهارمین دوره رقابت‌های جهانی شمشیر سامورایی چانبارا که به میزبانی ژاپن برگزار شد، تیم ایران با قهرمانی در این رقابت ها، جواز حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو را به دست آورد.

* یک رسانه فرانسوی به نقل از سایتفدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) نوشت  اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال به فدراسیون فوتبال ایران نامه‌ای نوشته و اعلام کرده که قصد دارد به ایران بیاید و از نزدیک شاهد حضور بانوان برای یک دیدار فوتبال باشد.

کد خبر 395970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.