مدیریت ۱۱۰۰ تن از بانوان بر مراکز بوم‌گردی

مشاور وزیر میراث فرهنگی در امور بانوان و خانواده گفت: در دو سال اخیر اطلاعات فردی یک‌هزار و ۱۰۰ نفر از بانوان فعال در عرصه مدیریت مراکز بوم‌گردی ثبت شده است.

فریبا رحمان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز با اشاره به فعالیت بانوان در حوزه صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: در حال حاضر ۷۵ درصد فعالان صنایع دستی کشور را بانوان تشکیل می‌دهند که نشان‌دهنده توانمندی و شایستگی آنان است.

وی گفت: در کنار صنایع دستی در سایر حوزه‌ها از جمله مرمت بناهای تاریخی، بوم‌گردی خانوادگی و موزه‌داری توانسته‌ایم از ظرفیت بانوان استفاده کنیم.

مشاور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در امور زنان و خانواده ادامه داد: مسئولان وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دو سال اخیر به ظرفیت‌های مدیریتی بانوان اعتماد کرده و خوشبختانه فرصت‌های خوبی برای آن‌ها در حوزه‌های مختلف فراهم شده است و اکنون در سطح کارشناسان و مدیران بخش‌های مختلف در سازمان میراث فرهنگی شاهد حضور بسیار پررنگ بانوان هستیم.

رحمان‌پور تصریح کرد: حدود ۱۷ درصد از جمعیت زنان کشور در قسمت مرمت اشیا و بناهای تاریخی، حدود ۳۵ درصد در حوزه گردشگری و ۳۵ درصد در حوزه بوم‌گردی فعال هستند.

وی اظهار کرد: در دو سال اخیر اطلاعات نزدیک به هزار و ۱۰۰ نفر از بانوان در زمینه مدیریت بوم‌گردی ثبت شده و فعالیت دارند که این آمار رو به رشد است، یکی از مزایای بوم‌گردی این است که به صورت خانوادگی اداره می‌شود.

مشاور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در امور زنان و خانواده تصریح کرد: حضور زنان در صنایع دستی و خلق آثار هنری علاوه بر ایجاد اشتغال می‌تواند از لحاظ اقتصادی هم موثر باشد.

رحمان پور خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه به واسطه وجود امامزادگان آقا علی عباس(ع) و شاهزاده محمد(ع) سالانه حدود چهار میلیون زائر به بادرود سفر می‌کنند، می‌توان با توسعه صنایع دستی و بومگردی، زمینه رواج گردشگری در این منطقه را فراهم کرد.

کد خبر 395951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.