ضرورت تشکیل تعاونی تولیدکنندگان انار بادرود

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: تولیدکنندگان انار برای بادرود با تشکیل تعاونی در تولید و نگهداری و بازاریابی این محصول تلاش کنند.

محمدعلی طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز اظهار کرد: انار نادری بادرود از ارقام با کیفیت و قابل نگهداری است و تولیدکنندگان این شهرستان باید با تشکیل تعاونی و زنجیره ارزش‌افزوده برای تولید و نگهداری و بازاریابی آن اقدام کنند.

وی اضافه کرد: انار نادری بادرود از ارقام با کیفیت و قابل نگهداری است و وزارت جهاد کشاورزی آماده واگذاری هر گونه تسهیل در امر تولید این محصول است.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به میزان  تولید انار در کشور گفت: سالانه یک میلیون تن انار در کشور تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می‌شود.

طهماسبی افزود: ضایعات انار یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های باغداران است که بیشتر آن به خاطر وجود کرم گلوگاه، آفتاب سوختگی و سرمازدگی است.

وی تصریح کرد: رفع مشکل کرم گلوگاه انار در کنار استفاده از سموم و داروها به همت جمعی کشاورزان نیاز دارد.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی افزود: وزارت جهاد کشاورزی برای جبران خسارات ناشی از آفتاب سوختگی انار، تسهیلات مناسبی به کشاورزان ارایه می‌کند.

طهماسبی گفت: برای کاهش هزینه‌های جاری کشاورزان و همچنین جلوگیری از کاهش قیمت خرید انار توسط خریدار، باید تعاونی و اتحادیه‌هایی در منطقه تشکیل شود.

وی اضافه کرد: جهاد کشاورزی آمادگی دارد برای سیستم‌های نوین آبیاری، سایه‌بان و فرآوری محصولات، تسهیلات مناسبی به کشاورزان واگذار کند.

کد خبر 395950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.