پیش بینی تداوم افزایش قیمت طلای آب شده در کشور

هفته‌ای که گذشت با اخبار و رویدادهای مهم اقتصادی همراه بود؛ از جمله مهمترین آنها می توان به حضور ۱۱ سامانه استارتاپی شهرداری اصفهان در نمایشگاه اتوکام، متعادل سازی قیمت پسته شب یلدا با عرضه آن در بورس و ممنوعیت دریافت مالیات از هلال احمر اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با توجه به شرایط ایجاد شده در کشور مبنی بر اجرای گام چهارم ایران در کاهش تعهدات و افزایش نرخ دلار،‌ برای دوره های پیش رو همچنان صعود در طلای آبشده پیش بینی می‌شود.

بانک مرکزی به منظور اصلاح نظام و عملکرد بانکی در خصوص سود بانکی، تسهیلات و اجتناب از اضافه برداشت و همچنین ایجاد آرامش در بازار پولی را در دستور کار قرار داده بود که همگی محقق شده اند.

در حالی که رئیس بانک مرکزی از روند کاهش در بازار ارز خبر داده است اما برخی دلالان طی دو روز اقداماتی گسترده برای بالا بردن قیمت ارز انجام داده اند که بهانه اینکار را اجرای گام چهارم ایران در کاهش تعهدات برجامی دانسته اند.

دیگر اخبار مهم اقتصادی را در ادامه می خوانیم:

**رئیس اداره ارتباط با صنایع و شرکت‌های دانش بنیان شهرداری اصفهان با بیان اینکه ۱۱ سامانه خدمات رسانی شهرداری اصفهان در نمایشگاه اتوکام به شهروندان معرفی شد، گفت: البته مجموعه سامانه‌هایی که هم اکنون در شهرداری اصفهان به ارائه خدمات به شهروندان می پردازد، بیش از این تعداد است.

علیرضا گلچین فر در گفت‌وگو با  ایمنا با اشاره به حضور فعال سیستم مدیریت شهری در نمایشگاه اتوکام اخیر، اظهار کرد: حضور شهرداری اصفهان در بیست و پنجمین نمایشگاه اتوکام اصفهان، تنها به معرفی سامانه های خدمات شهروندی محدود نشد بلکه استارتاپ هایی که به ارائه خدمات شهری می پرداختند با حمایت مستقیم این نهاد در سالن فرصت‌های نمایشگاه اصفهان مستقر شدند.

**شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا به مناسبت گرامی‌داشت ولادت با سعادت پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع)، تسهیلات سفر با قطارهای این شرکت را به صورت تخفیف ۳۰ درصد با عنوان طرح "میلاد" به اسامی محمد، صادق و محمدصادق ارائه می‌کند، اما سایر نام‌ها با ترکیب محمد یا صادق مشمول این طرح نمی‌شوند.

رضا عصاری اظهار کرد: شرکت رجا به مناسبت گرامیداشت ولادت با سعادت پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع)، تسهیلات سفر با قطارهای این شرکت را به صورت تخفیف ۳۰ درصد با عنوان طرح «میلاد» ارائه می‌کند

**مدیر جهادکشاورزی خوانسار گفت: سالانه یک هزار و ۱۹۲ تن گوشت قرمز، ۴۰ تن ماهی سردآبی و ۱۵ هزار تن شیر در این شهرستان تولید می‌شود.

محمدرضا مجیدی در گفت‌وگو با ایمنا از خوانسار، اظهار کرد: از ۸۱ واحد مرغ گوشتی با ظرفیت جوجه ریزی دو میلیون قطعه و یک واحد مرغ تخمگذار با ظرفیت ۳۶ هزار قطعه در شهرستان سالانه ۱۱هزار و ۴۴۰ تن گوشت مرغ و ۳۶۳ تن تخم مرغ تولید می‌شود.

**رئیس سازمان فناوری اطلاعات و معاون وزیر ارتباطات گفت: رگولاتوری یک روند جهانی و مشارکت جویانه است که برای فعالان حوزه فناوری اطلاعات و استارتاپی کشور ضرورت دارد.

امیر ناظمی در گفت‌وگو با ایمنا با بیان اینکه رگولاتوری فضای استارتاپی کشور ضروری است، اظهار کرد: رگولاتوری در تمام دنیا به عنوان حوزه‌ای که بر جامعه اقتصادی تاثیر گذار است و از منابع عمومی استفاده می کند، یک امر پذیرفته شده است.

وی افزود: نهادهای مدیریت سلامت و بهداشت عمومی و یا دستگاه های مدیریتی آموزش و پرورش عمومی در سراسر دنیا، به نوعی یک رگولاتوری هستند، در حوزه فناوری اطلاعات نیز نهاد رگولاتوری وجود دارد و کشورهایی همچون انگلیس از نهاد هایی همچون راف کام برای رگولاتوری فضای فناوری اطلاعات و استارتاپی استفاده می کنند.

**رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران گفت: برگزاری نمایشگاه های داخلی و بین المللی در حوزه های مختلف موجب ظهور توانمندی های صنعتگران در سال رونق تولید خواهد شد و یک فضای رقابتی و کیفیتی سالم میان صنعتگران داخلی و هیئت های تجاری خارجی به وجود خواهد آمد.

بهمن حسین زاده در گفت‌وگو با ایمنا با اشاره به ظرفیت های اقتصادی و صنعتی استان اصفهان، اظهار کرد: نمایشگاه، اولین گام برای توسعه صادرات و عرضه توانمندی فعالان اقتصادی، صنعتگران و تولیدکنندگان فعال در زنجیره فروش است.

**مدیرعامل بورس کالای ایران گفت: استقبال در بورس کالا از عرضه پسته در این بازار چشمگیر بوده است همچنین معاملات این کالا در بازار سرمایه به متعادل شدن قیمت آن در شب یلدا کمک خواهد کرد.

حامد سلطان نژاد در گفت‌وگو با ایمنا، با اشاره به عرضه پسته در بازار سرمایه در مهرماه سال جاری، اظهار کرد: بازار سرمایه و بورس کالا محل تلاقی عرضه و تقاضا در بازارهای اقتصادی کشور است و بی شک هرچه عرضه این محصول در بازار سرمایه افزایش پیدا کند، قیمت آن متعادل تر خواهد شد.

وی با بیان اینکه به نظر می رسد قیمت پسته در بازار بورس کالای ایران به تعادل مناسبی برسد، گفت: این تجربه در عرضه سایر محصولات کشاورزی در بورس کالا حاصل شده است.

**بازار فرعی بورس کالای ایران عرضه یک هزار تن رب گوجه فرنگی را تجربه کرد.

 ۱۰۰ تن قیر و ۱۳ هزار تن وکیوم باتوم نیز در تالار مذکور عرضه می‌شود.

**رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اگر بخواهیم از سود سپرده‌ها در کشور مالیات بگیریم پول‌ها از سیستم بانکی خارج می شود. بحث این نوع دریافت مالیات کاملا منتفی است.

غلامرضا تاجگردون در گفت و گوی ویژه خبری با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر اصلاح ساختار بودجه اظهار کرد: دولت در این مدت، گزارش‌های متعددی ارائه کرد و این موضوع در چندین جلسه مطرح شد.

**یک کارشناس اقتصادی درخصوص ارزش خانه‌های خالی در کشور گفت: در کشور به ارزش ۱۴۰ میلیارد دلار خانه خالی وجود دارد و به این ترتیب باید یک نظام مالیاتی قدرتمند اجرا شود.

حسین عبده تبریزی با بیان اینکه در"مسکن در استطاعت" می توانیم از مالکیت صحبت کنیم اما در "مسکن اجتماعی" نه، "مسکن اجتماعی" را برای افرادی مناسب دانست که نمی‌توانند کل اجاره را پرداخت کنند نه کسانی که بی خانمان هستند.

**نمایندگان مجلس شورای اسلامی مقرر کردند هلال احمر از پرداخت مالیات بر بودجه دولتی اختصاص یافته شده به این سازمان، معاف شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز دوشنبه طرح استفساریه بند دو ماده دو قانون مالیات‌های مستقیم را با ۱۶۸ رای موافق، ۱۷ رای مخالف و چهار رای ممتنع از مجموع ۲۱۸ نماینده حاضر در مجلس تصویب کردند.

**یک ماه بعد از سکوت خبری در خصوص اجازه پرواز هواپیماهای آنتونف، سازمان هواپیمایی کشوری در اطلاعیه‌ای خبر داد که هواپیمای آنتونف ۷۴ ممنوعیت پرواز نداشته و تمامی گواهینامه‌های صلاحیت پروازی را داراست.

از آنجایی که در روزهای اخیر مطالب و مسائلی در فضای مجازی و به تبع آن در بعضی از رسانه‌ها درباره پرواز یک فروند هواپیمای آنتونف ۷۴ شرکت هواپیمایی پویا مطرح و صلاحیت پروازی این هواپیما زیر سوال رفته است، اداره کل صلاحیت پرواز سازمان هواپیمایی کشوری توضیحاتی را ارایه کرد.

**وزیر راه و شهرسازی در ملاقات با وزیر مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت‌های ارمنستان با اشاره به توافق برای اتصال راه‌آهن دو کشور تاکید کرد: در صورت ۳۰ درصد پیشرفت در ساخت مسیر داخل ارمنستان، قطعه داخل ایران اجرایی خواهد شد.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی امروز با سورن پاپیکیان، وزیر مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت‌های ارمنستان ملاقات و در خصوص توسعه همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو و تبادل‌نظر کردند.

**مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با اشاره به آغاز نمایشگاه کتاب این استان از روز ۱۸ آبان‌ماه، گفت: حدود ۵۰۰ ناشر برتر از سراسر کشور در نمایشگاه کتاب اصفهان حضور خواهند داشت.

علی یارمحمدیان با بیان اینکه نمایشگاه کتاب اصفهان به مدت شش روز و تا ۲۳ آبان‌ماه ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: ویژگی مهم نمایشگاه کتاب امسال، حضور بسیاری از ناشران مطرح و برجسته کشور است تا نیازهای مخاطبان و علاقمندان کتاب در استان اصفهان به بهترین شکل ممکن برطرف شود.

**۵۴۹ هزار و ۷۶۰ فقره وام قرض الحسنه ازدواج از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه، توسط نظام بانکی به متقاضیان پرداخت شده است.

در راستای اجرای بند (الف) تبصره ۱۶ قانون بودجه سالجاری کشور مبنی بر اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به زوج ها، ۱۷۱ هزار و ۹۰۶ میلیارد ریال در قالب ۵۴۹ هزار و ۷۶۰ فقره وام قرض الحسنه ازدواج از ابتدای سالجاری تا پایان مهرماه توسط نظام بانکی به متقاضیان پرداخت شده است.

در این مدت ۲۵ هزار و ۴۹۴ فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به ایثارگران با سقف فردی ۶۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

**رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای استان اصفهان گفت: شرکت رایگان استارتاپ‌ها در نمایشگاه‌ها و محافل عرضه خدمات روش درستی برای توسعه کارکرد و فعالیت‌های آنها در بخش فناوری اطلاعات نیست، اما باید حداقل هزینه‌ها از آن‌ها اخذ شود.

محمد اطرج در گفت‌وگو با  ایمنا با اشاره به فعالیت دو شیفت نمایشگاه اتوکام ۲۰۱۹ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان، اظهار کرد: استقبال استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه فناوری اطلاعات از بیست و پنجمین نمایشگاه اتوکام اصفهان مناسب بوده، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب در برگزاری این نمایشگاه فاصله زیادی داریم و باید سعی کنیم میزان حضور صنایع نوین در این گونه نمایشگاه‌ها، بیشتر شود.

کد خبر 395947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.