پنج قتل برای سرقت مسلحانه از طلافروشی

بسته خبری اجتماعی آخرین روز هفته در ۱۶ آبان ماه اختصاص دارد به پلمب ۳۷ خانه مجردی در تهران، افزایش ۱۵ درصدی حقوق ها در سال آینده، قتل پنج نفر برای سرقت از طلافروشی و مسمومیت هشت نفر از اعضای یک خانواده با گاز منواکسید کربن که در ادامه می خوانید.

به گزارش ایمنا، دو پسرعمو که با همدستی چهار نفر از دوستانشان قصد سرقت مسلحانه از یک طلافروشی را داشتند، پس از دستگیری اعتراف کردند که برای سرقت خودرو پنج زن و مرد را نیز کشته‌اند.
سرهنگ هوشنگ حسینی، فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: پس از گزارش یک مورد سرقت مسلحانه نافرجام از مغازه طلافروشی در شهرستان نمین و استفاده سارقان از خودروها و پلاک‌های مسروقه، بررسی موضوع با تشکیل چند تیم تخصصی در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی اردبیل قرار گرفت. بررسی صحنه جرم مشارکت ۶ سارق را برای کارآگاهان محرز کرد و با انجام اقدامات فنی و تخصصی و جمع‌بندی دلایل و مستندات قانونی و استفاده از تجهیزات، سارقان شناسایی و پس از هماهنگی قضایی توسط پلیس آگاهی دستگیر شدند. با اعتراف ۲ تن از سارقان به قتل ۳ مرد و ۲ زن جوان اردبیلی متهمان با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند. تحقیقات این پرونده همچنان ادامه دارد.

پلمب ۳۷ خانه مجردی در تهران

سرهنگ کیوان ظهیری رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ امروز با اشاره به اجرای طرح انضباط اجتماعی در محله‌های اطراف میدان امام حسین (ع) با هماهنگی مقام قضایی گفت: ۳۷ خانه مجردی در این محدوده پلمب شد که افرادی به استعمال موادمخدر می‌پرداختند و سارقانی نیز در این پاتوق‌ها اقدام به نگهداری و فروش اموال مسروقه می‌کردند.
وی با اشاره به سکونت حدود ۲ هزار نفر در منازل مذکور، یادآور شد: با شروع این طرح، حدود ۷۰۰ معتاد متجاهر را دستگیر کردیم که به کمپ‌های بازپروی تحویل داده می‌شوند.

افزایش ۱۵ درصدی حقوقها در سال آینده

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه، ۱۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه مربوط به کمیته امداد، بهزیستی و بخشی از کمبودهایی است که در صندوقهای بازنشستگی وجود دارد، گفت: برای سال ۹۹ هم در آخرین مراحل تهیه و تنظیم بودجه هستیم و همانطوری که در قبل از پانزدهم ابان ماه گزارش بودجه شرکتهای دولتی را تقدیم مجلس کردیم تا پانزدهم آذر ماه هم بودجه سال آینده را با وجود همه تحریمهای ظالمانه و غیر انسانی که از سوی دشمنان ملت در حال اعمال است ، خواهیم داد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به برنامه حداقل ۱۵ درصدی افزایش حقوق ها گفت: هر آنچه که امسال برای امور رفاهی و حقوق و دستمزد کارکنان پرداخت خواهیم کرد ، سال آینده با وجود همه تحریم ها و استمرار ان ها حداقل ۱۵ درصد پرداخت به کارکنان دولت، بازنشستگان و همچنین مددجویان و افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، از سوی دولت افزایش خواهد یافت.

توزیع ۲۵ هزار تن کاغذ بین ناشران

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امسال تامین ۴۰ هزار تن کاغذ در حوزه نشر به منظور حمایت از ناشران برنامه‌ریزی شده که اکنون ۲۵ هزار تن در حال توزیع است.

وی ادامه داد: تامین این میزان کاغذ شاید کافی نباشد، اما به منظور حمایت از ناشران انجام شده و تا حدودی موجب کنترل شرایط بحران شده است.

بلای وحشتناک بر سر ۸ عضو خانواده کرمانی

هشت عضو یک خانواده در شهرک سیدی کرمان به دلیل استفاده نکردن از بخاری بدون دودکش دچار مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن شدند.
به گفته محمد صابری رییس اورژانس کرمان افراد مسموم شده با حال عمومی مناسب به بیمارستان پیامبراعظم(ص) منتقل شدند.
این افراد شامل سه کودک، چهار زن و یک مرد هستند و در رده سنی ۱۴ تا ۷۱ سال قرار دارند.

گرگ ها ۱۳۴ گوسفند را دریدند

گرگ های گرسنه در روستای "تیغناب" شهرستان "سربیشه" خراسان  ۱۳۴ گوسفند را دریدند و ۵۵ گوسفند دیگر را زخمی کردند.

 بر اثر حمله گرگ های گرسنه به گله گوسفندان در ارتفاعات روستای "تیغناب" ۸۵ راس میش و ۴۹ راس بز در مجموع ۱۳۴ راس دام تلف و ۵۵ راس زخمی شده است.
گوسفندان این گله متعلق به ۱۱ نفر از اهالی روستای"تیغناب" بودند که با صورتجلسه مأموران اقدامات قانونی در حال رسیدگی است.

کشف عتیقه های هزار ساله در "کلاله"

روح الامین قاسمی فرمانده انتظامی استان گلستان از کشف اشیاء عتیقه با قدمت بیش از یک هزار سال در شهرستان "کلاله" خبر داد و گفت: طی هماهنگی با مقام قضائی و در بازرسی از محل مورد نظر، ۳ قطعه عتیقه کشف شد.

کد خبر 395943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.