ابلاغ فهرست کد تعرفه کالاهای قابل مبادله با اوراسیا به گمرکات

با ابلاغ فهرست ۳۸۰ کد تعرفه کالاهای قابل مبادله تحت موافقتنامه ترجیحی با اتحادیه اوراسیا به گمرکات کشور، اجرای توافق میان ایران با این اتحادیه وارد فاز اجرایی شد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری اتاق ایران، کمرگ جمهوری اسلامی ایران در نامه ای به گمرکات سراسر کشور این فهرست را برای اجرا ابلاغ کرده است.

حسن روحانی دهم مهرماه امسال، پس از پایان اجلاس سران اتحادیه اوراسیا، اعلام کرد که موافقت‌نامه ترتیبات تجارت ترجیحی بین ایران و اتحادیه اوراسیا از ۵ آبان امسال اجرایی می‌شود و بر این اساس ایران باید ظرف سه سال عضو اتحادیه اوراسیا شود.

فعالان اقتصادی بر این باورند با توجه به تنوع بازار و تنوع منابع موجود در کشورهای عضو این اتحادیه پیوستن به آن یک فرصت قابل‌توجه برای اقتصاد ایران ایجاد می‌کند و می‌توان از این طریق بخشی از اثر تحریم‌ها را جبران کرد.

غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران نیز سوم مهرماه در دیدار با رئیس شورای تجاری اتحادیه اوراسیا، پیوستن ایران به این اتحادیه را به‌منزله فرصتی نو در مناسبات ایران و اتحادیه اوراسیا دانست و خاطرنشان کرد: اوراسیا می‌تواند زمینه همکاری با منطقه هندوچین و شرق را فراهم کند و با توجه به اینکه بیش از ۶۵ درصد از نیازهای کشورهای عضو در داخل خودشان قابل تأمین است، باید از این امتیاز ویژه بهره ببرد.

اتحادیه اقتصادی اوراسیا توسط پنج کشور روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، بلاروس و ارمنستان تأسیس شده و ارزش مبادلات تجاری آن به حدود ۷۵۰ میلیارد دلار در سال می‌رسد.

فهرست ۳۸۰ کد تعرفه کالاهای قابل مبادله تحت موافقتنامه ترجیحی با اتحادیه اوراسیا از اینجا قابل دریافت است.

کد خبر 395938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.