تدوین طرح جامع گردشگری آبشار یاسوج

شهردار یاسوج از تدوین طرح جامع گردشگری آبشار این شهر خبر داد.

به گزارش ایمنا، نستهن مقدم اظهار کرد: کارگروه گردشگری مصوبه‌ای در خصوص ممنوعیت ساخت و سازها در آبشار یاسوج داشته است، اما برای کسانی که مالک هستند و به شهرداری مراجعه می‌کنند الزام قانونی برای جلوگیری از ساخت و سازها وجود ندارد.

وی با اشاره به ساخت و سازها در محوطه آبشار یاسوج، تصریح کرد: این موضوع بر اساس کمیسیون ماده پنج مختص آبشار  که با رعایت سطح اشغال و نوع مواد و مصالح مصوب شده و اگر مالکان این موضوع را  رعایت کنند شهرداری طبق قانون ملزم است به آن‌ها پروانه بدهد، بنابراین کسانی که بر اساس قانون فعالیت می‌کنند پروانه دریفات می‌کنند و اگر افرادی خلاف تشریفات قانونی کار کنند، گشت ساختمان شهرداری با آن‌ها برخورد می‌کند.

شهردار یاسوج عنوان کرد: دو روز قبل جلسه‌ای با مسئولان امور آب با موضوع تصرفات از معابر و آبراه که رعایت آن الزامی بوده تشکیل شد و مقرر شد با هر گونه ساخت و ساز در این مکان برخورد شود.

مقدم ادامه داد: در این خصوص با یک مشاور کشوری که پارک بزرگی مانند صفه اصفهان را طراحی کرده است وارد مذاکره شده‌ایم و جلسات میدانی در هفته‌های گذشته برگزار شد؛ نقشه‌های توپوگرافی تهیه شده است تا طرح جامع گردشگری آبشار نیز تهیه و اجرا شود.

شهردار یاسوج افزود: در خصوص ممنوعیت ساخت وسازها با نبود طرح جامع گردشگری موضوعی مطرح است، آبشار چند مالکیتی است، یعنی هم اشخاص حقیقی و هم اشخاص حقوقی در آن سهیم هستند، اما به مشاور توصیه شد طرحی تهیه شده توسط دستگاه‌های منابع طبیعی، شهرداری و آموزش و پرورش به اشخاص حقیقی و مالکان نیز اعلام شود تا تناسب بین مالکیت خصوصی و حقوقی برقرار شود.

مقدم گفت: محدودیت‌ها در محوطه آبشار به این دلیل است که طرح جامع گردشگری در کمیته گردشگری تصویب و رشد ساخت و سازها توسط بخش خصوصی متوقف شود.

کد خبر 395922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.