۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳
درختکاری ۵۵ هکتار از اراضی کیش

سرپرست معاونت امور شهری و محیط زیست شرکت عمران، آب و خدمات شهری منطقه آزاد کیش از درختکاری ۵۵ هکتار از اراضی این منطقه خبر داد.

به گزارش ایمنا، غفار آقازاده اظهار کرد: کاشت بیش از پنج میلیون بوته از انواع گل‌های فصلی در سطح شهر دست اجرا است و تا پایان سال نیز گل‌های متنوع دیگری نیز کاشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه در طول سال اقدامات گسترده‌ای برای توسعه فضای سبز جزیره کیش اعم از خاک‌ریزی، بهسازی و آماده‌سازی، تهیه و کاشت گل‌های فصلی و انواع درخت و درختچه انجام می‌شود افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا آخر سال جاری ۵۵ هکتار از اراضی کیش درخت کاری می‌شود.

سرپرست معاونت امور شهری و محیط زیست شرکت عمران، آب و خدمات شهری منطقه آزاد کیش ادامه داد: تعداد شش هزار و ۸۳۲ اصله درخت، یک هزار و ۴۶۶ اصله درختچه، ۲۸ هزار و ۷۱۹ متر مربع گیاهان پوششی و ۲۵۸ متر پرچین کاشته شده و حدود ۵.۱ میلیون مترمربع  سمپاشی آفات گیاهی و ۱۱۳ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم کود دهی در شش ماه نخست امسال انجام شده است.

آقازاده تاکید کرد: ۱۵ هزار و ۵۰۰ متر لوله‌کشی جهت آبرسانی به فضای سبز  در شش ماه نخست امسال انجام شد و در حال حاضر هرس­ درختان و چمن، علف‌کشی، کودهی، دفع آفات و گلکاری جهت نگهداری فضای سبز کیش در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: سرانه فضای سبز در جزیره کیش برای هر نفر بیش از ۱۷۰ متر مربع است و این در حالی است که استاندارد جهانی این سرانه برای هر نفر ۲۰ تا ۲۵ متر مربع است.

کد خبر 395903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.