۵۱ درصد مددجویان تحت پوشش امداد ۶۰ سال به بالا هستند

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان گفت: حدود ۵۱ درصد افراد تحت پوشش این نهاد در استان اصفهان را سالمندان ۶۰ ساله و بیش از این سن تشکیل می‌دهند و یک هزار و ۲۴۳ بیمار زمین‌گیر نیازمند مراقبت، تحت حمایت هستند.

محمدرضا متین‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص تحت پوشش قرار دادن مددجویان کمیته امداد استان، اظهار کرد: تلاش کردیم برای همه مددجویان تحت حمایت خود بیمه تکمیلی درمان ایجاد شود که در حال حاضر خدمات این نوع بیمه در دو سطح به مددجویان ارائه می‌شود که در سطح اول همه مددجویان و در سطح دوم چهار هزار و ۹۵۸ بیمار خاص، صعب‌العلاج و زمین‌گیر تحت حمایت قرار گرفتند.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان در خصوص نحوه بیمه شدن این افراد اظهار کرد: فرانشیز خدمات درمانی بیماران صعب‌العلاج تحت حمایت توسط کمیته امداد اصفهان پرداخت می‌شود و این بیماران ۳۰ درصد بیشتر از سایر مددجویان تحت حمایت، کمک هزینه‌های درمانی دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه کهولت سن مددجویان و افراد تحت پوشش کمیته امداد اصفهان خطر ابتلا به بیماری صعب‌العلاج را در میان آنها افزایش می‌دهد، خاطرنشان کرد: بیشترین بیماری صعب‌العلاج در بین مددجویان کمیته امداد اصفهان زمین‌گیر شدن به علت کهولت سن، بیمارهای مادرزادی و بیماری‌های مزمن روانی است.

متین‌پور در خصوص شرایط سنی سالمندان تحت پوشش این نهاد گفت: حدود ۵۱ درصد از افراد تحت پوشش امداد در استان اصفهان را سالمندان ۶۰ ساله و بیش از این سن تشکیل می‌دهند همچنین علاوه بر بیماران صعب‌العلاج، یک هزار و ۲۴۳ بیمار زمین‌گیر نیازمند مراقبت، تحت حمایت این نهاد هستند.

وی در خصوص ارائه خدمات و وسایل توانبخشی به این بیماران، اظهار کرد: ماهیانه مبلغی به عنوان کمک‌ هزینه پرستاری به این نیازمندان پرداخت می‌شود و اقلام توانبخشی مانند دستگاه اکسیژن‌ساز، ویلچر و تخت طبی رایگان در اختیار آنها قرار می‌گیرد همچنین مددجویانی که از استان‌های دیگر برای بهره‌مندی از این امکانات به اصفهان سفر می‌کنند از خدمات اسکان و پذیرایی برخوردار می‌شوند.

کد خبر 395897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.