تهیه نقشه‌های GIS فضای سبز باغبادران

سرپرست واحد اجرایی و خدمات شهری شهرداری باغبادران از تهیه نقشه‌های  GIS فضای سبز شهری و شناسنامه‌دار کردن درختان این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از لنجان، محسن صدیقی در شورای اداری شهرداری باغبادران، اظهار کرد: براساس قانون شهرداری‌ها، شهرداری متولی اموری همچون آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، عمران شهری، حمل و نقل شهری و مدیریت پسماند است و در شرایط عادی در این زمینه‌ها خدمات زیادی را به شهروندان ارائه می‌کند.

وی با اشاره به جمع‌آوری روزانه شش تن پسماند شهری در باغبادران افزود: مدیریت خدمات شهری یکی از واحدهای تاثیرگذار در مدیریت شهری است که نیروهای آن در طول شبانه‌روز مشغول فعالیت و تمیز کردن معابر شهر هستند.

سرپرست واحد اجرایی و خدمات شهری شهرداری باغبادران با اشاره به عملکرد ۱۲۰ روزه این واحد، تصریح کرد: با توجه به وظایف محوله در چهار ماه گذشته خدماتی چون به‌روز رسانی و تجهیز مبلمان شهری، تزیین شهر با المان‌های مناسبتی، جمع‌آوری نخاله‌ها، رنگ‌آمیزی و خط‌کشی معابر و شستشوی سطل‌های زباله هر ۲۰ روز یکبار انجام شده است.

صدیقی عنوان کرد: اقدامات مورد نیاز کشتارگاه شهر شامل تجهیز و به‌روزرسانی کشتارگاه، تعمیر و مرمت ساختمان و ضد عفونی آن به صورت مستمر در چهار ماه اخیر انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: واحد آتش‌نشانی برنامه‌ریزی برای نظارت مستمر بر ساخت و سازها، تهیه و اجرای برنامه‌های پیشگیری از حوادث، مطالعه و شناسایی مناطق و مراکز مخاطره‌آمیز و اقدام در جهت رفع آن، آموزش شهروندان جهت خود امدادی و پیشگیری از حوادث را انجام داده است.

سرپرست واحد اجرایی و خدمات شهری شهرداری باغبادران از تجهیز مساجد و حسینیه‌ها و مدارس این شهر به کپسول اطفای حریق خبر داد و افزود: بازدید ایمنی کارشناس آتش‌نشانی از کلیه مدارس و مراکز آموزشی شهر از دیگر اقدامات برای پیشگیری از بروز حوادث بوده است.

صدیقی یاداور شد: در چهار ماه اخیر ۱۰ حادثه جاده‌ای، ۱۷ ماموریت اطفای حریق و هفت ماموریت نجات غریق توسط امدادگران سازمان آتش‌نشانی انجام شده و این سازمان به یک دستگاه موتورسیکلت و یک دستگاه خودرو سبک مجهز شده است.

وی با اشاره به برگزاری مانور امداد و نجات در آب‌های خروشان رودخانه و نرده‌گذاری حاشیه رودخانه زاینده‌رود، اظهار کرد: نصب تابلوهای هشدار دهنده، خرید تجهیزات لازم جهت مدیریت بحران، آموزش نیروهای عملیاتی و خدماتی برای مقابله با سیلاب و برگزاری آموزش‌های همگانی با شعار "هر شهروند یک امدادگر" برای ایمن‌سازی بیشتر شهر انجام شده است.

سرپرست واحد اجرایی و خدمات شهری شهرداری باغبادران از تهیه نقشه‌های GIS فضای سبز شهری و شناسنامه‌دار کردن درختان این شهر خبر داد و افزود: تکمیل و بهسازی شبکه آبیاری فضای سبز در راستای صرفه‌جویی در مصرف آب و استفاده بهینه از منابع آب از دیگر اقدامات انجام شده در این واحد است.

کد خبر 395895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.