حذف زباله‌گردی با تفکیک زباله از مبدأ توسط شهروندان

مدیرعامل شرکت بازیافت مواد و تولید کودآلی کرمانشاه گفت: برای حذف زباله‌گردی و جلوگیری از تجمع زباله‌ها باید جداسازی زباله توسط مردم انجام شود.

هایده شیرزادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به هزینه‌بر بودن روش سنتی جمع‌آوری زباله‌های شهر که شهرداری قصد دارد با این روش مردم را مجاب کند تا در ساعت خاصی زباله‌ها را تخلیه کنند و در ساعت مشخصی هم جمع‌آوری شود، اظهار کرد: هزینه این طرح باید توسط مردم پرداخت شود، طبق بررسی‌هایی که انجام داده‌ایم هزینه صفر تا ۱۰۰ مدیریت پسماند یک شهروند در سال حدود ۵۰ هزار تومان است.

وی پذیرش مسئولیت اجتماعی مردم در مقابل محیط‌زیست را پایین عنوان کرد و گفت: قانون پرداخت هزینه بازیافت توسط مردم را تصویب کرده است، شهرداری امکانات و بودجه کافی ندارد و ناوگان‌های آن فرسوده است.

مؤسس و مدیرعامل شرکت بازیافت مواد و تولید کودآلی کلانشهر کرمانشاه، با تاکید بر لزوم آگاه‌سازی مردم توسط رسانه‌ها، تصریح کرد: برای حذف زباله‌گردی و جلوگیری از تجمع زباله‌ها باید جداسازی زباله توسط مردم انجام شود به این صورت که زباله تر و خشک از هم جدا شود و ساعت‌های مشخصی زباله‌ها توسط ماموران شهرداری جمع‌آوری شود؛ با این روش زباله‌گردی حذف و همچنین شهری تمیز خواهیم داشت.

کد خبر 395889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.