مشارکت همگانی در ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری

منطقه چندمیلیون نفری Levenshulme در منچستر به محلی کاملا مناسب برای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی تبدیل خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بهبود راه‌های ارتباطی میان خیابان‌های Waltham Forest در شمال شرقی لندن و متصل کردن آن‌ها به یکدیگر منجر به ایجاد تغییرات فراوانی در این منطقه شده است. برای مثال مردم با پای پیاده و یا دوچرخه به مدارس و محل کار خود می‌روند و کودکان فضای بیشتری برای بازی دارند. مسئولان شهری منچستر نیز با الهام از این اقدام موفق، قصد دارند در منطقه چندمیلیونی Levenshulme شهر خود چنین طرحی را اجرا کنند.

Levenshulme، منطقه‌ای که مابین شهر "استاک‌پورت" و مرکز منچسترسیتی قرار دارد، دارای تعداد زیادی فست‌فود، منازل مسکونی عمومی و مغازه‌های عتیقه‌فروشی است. مسئولان شهری منچستر قصد دارند که تحت پوشش پروژه‌ای با عنوان Levenshulme Bee Network، این منطقه را به مناسب‌ترین منطقه در شمال منچستر تبدیل کنند که از دوچرخه‌سواران با آغوش باز پذیرایی می‌کند. اجرای این طرح که با هدف ایجاد "یک هلند کوچک" مورد بررسی قرار دارد، توسط تمامی ساکنان محلی، اعضای شورای شهر، مشاوران جوامع محلی، شرکت حمل و نقل کل منچستر، کمیسیون دوچرخه‌سواری و پیاده‌ روی شهر، طراحان و نیز برنامه‌ریزان شهری مورد حمایت شده است.

البته مهم‌ترین نکته مثبت در روند اجرای چنین طرحی حمایت‌ها و هدایت‌های محلی صورت‌ گرفته از آن است. ساکنان محلی این منطقه با آرزوی تردد کمتر اتومبیل‌ در خیابان‌های خود و با کمک به شورای شهر برای آگاهی از پتانسیل‌های منطقه‌ای موجود در مسیر این تغییرات، به طرح مذکور اعتبار بخشیده‌اند و به دنبال بهبود وضعیت جامعه خود هستند. این اقدام یک مشارکت مثبت همه‌جانبه و مشترک است که راه این جامعه محلی را به سوی پیشرفت هموار می‌کند.

 لازم ذکر است که Levenshulme  پس از پیاده‌سازی تغییر و تحولات موردنظر، اولین منطقه در نوع خود خواهد بود چرا که در نظر دارد تا شعاع چند مایلی مسیرهایی ایجاد کند که تمامی خیابان‌های اصلی و فرعی شهر را به هم متصل می‌کند و راه‌های ارتباطی میان سایر نقاط منطقه از جمله مراکز اجتماعات، مطب پزشکان و مدارس را بهبود می‌‎بخشد، به طوری که تنها با ده دقیقه پیاده‌روی از هر جهت بتوان به آن‌ها دسترسی پیدا کرد.

اولویت‌های اصلی برای ایجاد یک "محله فعال"، کاستن استفاده از خودرو برای جابجایی‌های کوتاه، فراهم آوردن منطقه‌ای امن برای کودکان و افزایش مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری است. هدف طراحان این پروژه نیز بهبود گذرگاه‌ها، ابتکار عمل برای گسترش فرهنگ پیاده‌روی در مسیر مدارس و محل کار، ایجاد محیطی امن برای بازی در خیابان‌ها و فراهم کردن پارکینگ‌های ایمن برای دوچرخه‌ها است.

بهبود کیفیت هوا نیز در دستور کار فعالیت‌های برنامه‌ریزان طرح مذکور قرار دارد که به منظور تحقق آن "کمپین هوای پاک منطقه" در اجرای این طرح مشارکت کرده است. از دیگر اقدامات انجام گرفته در تغییر این منطقه که تمرکز اصلی آن بر محوریت پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری قرار دارد، ایجاد خیابان‌های امن برای تردد کودکان و فراهم آوردن جامعه‌ای متناسب با سن ساکنان آن است؛ به طوری‌که Levenshulme  به مکانی امن‌تر و دوست‎‌داشتنی‌تر برای جوانان تبدیل شود. البته بزرگراه‌ها و مناطق اطراف از این طرح مستثنی هستند و رانندگان می‌توانند با خیال آسوده در این نواحی تردد کنند.

کد خبر 395883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.