مجسمه‌ای به شکل دونات در موزه ویکتوریا و آلبرت

مجسمه‌ای ساخته شده از بامبو و الیاف کربن به محوطه موزه ویکتوریا و آلبرت در شهر لندن انگلستان جلوه‌ای خاص بخشیده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یکی از معماران برجسته ژاپنی در همکاری با برند الکترونیکی چینی OPPO، یک اثر هنری شگفت‌انگیز به نام "حلقه بامبو" در محوطه موزه ویکتوریا و آلبرت واقع در شهر لندن، پایتخت انگلستان احداث کرد و موفق شد بار دیگر نام خود را در لیست معماران برتر جهان ثبت کند.

طرح‌های معاصر این معمار مشهور که بیش از هر چیز شهرت خود را مدیون طراحی استادیوم ملی جدید برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو است، به دلیل بهره‌مندی از مؤلفه‌های سنت‌های ژاپنی و تمرکز بر استفاده از مواد طبیعی، تحسین جهانی را برانگیخته است. مهم‌ترین ویژگی‌های مشترک در آثار هنری این طراح، تجلی روشنایی و شفافیت است که در طراحی سازه ایجاد شده در محوطه موزه ویکتوریا و آلبرت نیز کاملا در نظر گرفته شده‌ است.

این سازه دونات‌مانند که دو متر قطر دارد از چوب‌های در هم بافته شده بامبو و  الیاف کربنی ساخته شده و به صورت خمیده بر روی زمین نصب شده است، به طوری که یک سمت دایره بالاتر از سمت دیگر آن قرار گرفته است. در این اثر هنری انعطاف، دقت، ظرافت، روشنایی و قدرت به طور برابر مورد توجه قرار گرفته و در نتیجه مجسمه‌ای خارق‌العاده ایجاد کرده است که نظر بازدیدکنندگان را قبل از ورود به موزه به خود جلب می‌کند. جالب آنکه این دونات عظیم با کشیدن هر سمت آن تغییر شکل می‌دهد و بخشی از آن که از زمین فاصله دارد با بخش مقابل آن که روی زمین قرار گرفته است جایگزین می‌شود. "حلقه بامبو" از چهاردهم تا بیست و دوم سپتامبر ۲۰۱۹ در جشنواره طراحی لندن به طور موقت در معرض نمایش برای عموم مردم قرار گرفت.

    

کد خبر 395882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.