احمدی نژاد دست پخت اصولگریان بود

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می پردازد:

مجلس کنونی هم پوپولیست است

حجت الاسلام سید رضا اکرمی، عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به احتمال کاندیداتوری احمدی نژاد در انتخابات اظهار کرد: احمدی نژاد و جریان احتمالی منتسب به او کنون هیچ‌گونه سازمان و سخنگویی ندارند که بتوان در مورد قصد آن‌ها برای حضور در انتخابات گمانه‌زنی کرد. ابتدا باید صبر کرد که افراد این جریان در انتخابات ثبت‌نام کنند و اگر شورای نگهبان صلاحیت آن‌ها را تایید کرد آن‌گاه می‌توان در مورد این امر صحبت کرد.ما چهل سال است که با همین موضوعات درگیر هستیم. مگر همین افرادی که اکنون در مجلس حضور دارند پوپولیستی عمل نمی‌کنند؟ مگر احمدی نژاد که بود؟ او دستپخت خودمان است. شهردار تهران بود و یک مرتبه با تایید صلاحیت شوای نگهبان رئیس‌جمهور شد، هرچه انجام داد هم هیچ پاسخی به کسی نداد و همگان فقط تماشا کردند. در دوره او ۷۰۰ میلیارد دلار درآمد نفتی و گازی داشتیم. با این حال هیچ‌کس پیدا نشد که از او حساب بخواهد. ما همه پوپولیستی عمل می‌کنیم

کنایه نماینده اصلاح طلب به پخش اعترافات متهمان ترور دانشمندان هسته ای از تلویزیون

بهرام پارسایی، سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس، درباره طرح ممنوعیت اعترافات تلویزیونی گفت: ممنوعیت اعترافات تلویزیونی یک تیغ دولبه است؛ مثلاً اعترافات برخی افراد به عنوان تروریست دانشمندان هسته‌ای باعث شد مشخص شود این افراد بی‌گناه‌اند. نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته نکته مهم‌تر از ممنوعیت اعترافات تلویزیونی این است که چرا اصلاً باید اعترافاتی گرفته شود که از طریق تلویزیون پخش شود. اصل گرفتن اعترافات ایراد قانونی دارد و به نظرم نباید صورت‌مساله را پاک کنیم. پارسایی همچنین اضافه کرد: به نظرم اصلاً نباید زیر فشار اعتراف گرفته شود و اگر مجلس می‌خواهد جلوی این روند را بگیرد، باید قانونی تصویب کند که جلوی این اعترافات اجباری، همان‌طور که در قانون جرم است، گرفته شود. سخنگوی کمیسیون اصل 90 قانون اساسی توضیح داد: اینکه اعترافاتی گرفته شود و صداوسیما به صورت سلیقه‌ای یکی را پخش کند و دیگری را پخش نکند شاید مشکل اصلی نباشد، اما باید جلوی این اعتراف‌گیری گرفته شود. عضو فراکسیون امید مجلس گفت: نام بردن از افراد و بازی با آبروی آنها در صداوسیما کار شایسته‌ای نیست. مثال جالب و قابل توجه دیگری که می‌توان مطرح کرد اعترافاتی است که صداوسیما درباره تروریست‌های دانشمندان هسته‌ای با آن تبلیغات وسیعی انجام داد، و بعد مشخص شد که از بیخ و بن دروغ بوده و آن اعترافات وجاهتی نداشته و آن افراد گناهکار نبوده‌اند.

تحریم‌های ضد ایرانی از نظر خود آمریکایی‌ها هم به بن‌بست رسیده است

محمود واعظی عصر چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان‌های لامرد و مُهر اظهار کرد: امروز شرایط به گونه‌ای است که تحریم‌های ضد ایرانی از نظر خود آمریکایی‌ها هم به بن‌بست رسیده و اعمال تحریم‌های جدید و تکراری نیز هیچ تأثیری بر بازار و روند توسعه کشور ندارد و همه اینها از جمله عبور از مشکلات، مرهون اعتماد ملت به دولت و مسوولان کشور است. وی با بیان اینکه "می‌دانیم همچنان قشر متوسط و حقوق‌بگیر کشور با مشکلات مواجه اند"، گفت: برغم همه این مشکلات و فشارها دشمنان نتوانستند به اهداف خود برای سرنگون کردن نظام و یا به زانو در آوردن ملت ایران دست یابند و امروز شاهدیم که حتی از پیش‌ شرط‌های خود برای مذاکره عقب‌نشینی کرده‌اند. واعظی با بیان اینکه امروز شاهد افزایش اقتدار جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف هستیم، گفت: سرنگون کردن پهپاد آمریکایی نمونه‌ای از این اقتدار است و حضور قدرتمند ایران در منطقه و نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی برای حل مشکلات و بحران‌های منطقه از جمله بحران سوریه نشانه دیگری از این اقتدار است. رئیس دفتر رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه امسال انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم، گفت: در آستانه انتخابات نباید اجازه دهیم انسجام و همدلی موجود در کشور بازیچه بازی‌های سیاسی، جناحی و حزبی شود و برای تداوم روند موفقیت کشور نیازمند حفظ انسجام، وحدت ملی و همدلی هستیم. وی در این جلسه که وزیر اطلاعات، استاندار و مدیران شهرستان‌های مهر و لامرد حضور داشتند، گزارش ها و آمارهای ارائه شده از روند رو به توسعه این دو شهرستان استان فارس را بسیار خوشحال و امیدوار کننده خواند و اظهار کرد: خوشبختانه گزارش‌ها و آمار بسیار خوبی از وضعیت استان ارایه شد و امروز شاهدیم که به مدد تلاش‌ها و خدمات انجام شده از سوی مسئولان نظام و مدیران، منطقه‌ای که در گذشته به عنوان محروم از آن یاد می‌شد، روند توسعه و پیشرفت را با سرعت طی می‌کند و به عنوان قطب صنعتی استان شناخته شده است. واعظی با اشاره به صمیمیت موجود میان مدیریت استان، گفت: پیشرفت و توسعه در سایه همدلی، انسجام و صمیمیت بوجود می‌آید و وجود این شرایط نقش تعیین کننده ای در شتاب دادن به روند توسعه و پیشرفت استان دارد.

حضرتی: امیدواریم لایحه مالیات بر ارزش افزوده هفته آینده در دستور کار مجلس قرار گیرد

الیاس حضرتی با اشاره به جلسه امروز کمیسیون اقتصادی برای بررسی و تصویب مواد ارجاعی لایحه مالیات بر ارزش افزوده گفت: هنوز برخی از مواد ارجاعی لایحه مذکور بررسی نشده و قطعا اعضای کمیسیون هر چه سریع‌تر آن مواد را مورد بررسی و تصویب قرار خواهند داد.
وی افزود: مواد 9 و 27 لایحه مالیات برارزش افزوده از جمله مواد ارجاعی صحن علنی به کمیسیون اقتصادی مجلس بود که در نشست‌های متوالی کمیسیون مورد بررسی و اصلاح قرار گرفت. امیدواریم که با توجه به تلاش کمیسیون، این لایحه در جلسه علنی هفته آینده مجلس بررسی شود.
حضرتی اضافه کرد: در شرایط کنونی برخی از کالاها مانند آرد و نان از معافیت کامل مالیاتی برخورد هستند، حال برخی کالاها در گذشته از معافیت مالیاتی برخورد بودند، اما در لایحه مالیات برارزش افزوده، برای این کالاها مالیات ترجیحی حدود 3 درصد در نظر گرفته شده است، البته وضع مالیات جدید برای این کالاها با هدف دریافت مالیات نیست، بلکه بیشتر در راستای شفاف سازی مناسبات مالی انجام می‌شود.

واکنش‌ها به برداشته شدن گام چهارم کاهش تعهدات ایران در برجام

سید حسین نقوی حسینی با اشاره به برداشتن گام چهارم کاهش تعهدات برجامی گفت: جمهوری اسلامی ایران طبق وعده داده شده از قبل در راستای انجام اقدام عملی در برابر عدم اجرای تعهدات غربی‌ها گام چهارم را طبق اعلام رئیس جمهور برداشت که به دنبال آن سازمان انرژی اتمی و مسئولان امر اقدامات لازم را انجام خواهند داد. با توجه به اینکه غربی‌ها اقدام عملی برای تعهداتشان انجام نمی‌دهند قطعا گام‌های بعدی ادامه پیدا خواهد کرد. وی با بیان اینکه گام‌های ایران باید تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد توضیح داد:‌ از ابتدای برداشتن گام اول تاکید داشتند که هدف ما از کاهش تعهدات برجامی تاثیرگذاری بر روی رفتار طرف مقابل است تا آنها را وادار به انجام اقدامی کنیم. ما سه گام برداشتیم اما آنها نه تنها کاری نکردند که با صدور بیانیه‌ای از ایران خواستند که این کارها را انجام ندهد؛ چون به باورشان این کارها به برجام لطمه می‌زند. این یعنی گام‌های ما تاثیری بر روی غربی‌ها نداشته و موثر نبوده است. کما این که ما معتقدیم از گام اول به بعد اقدامات ضعیف‌تر شده که باید گام‌ها محکم‌تر برداشته شود. نقوی حسینی با این پیشنهاد که ایران اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را لغو کند گفت: ما طبق برجام داوطلبان پروتکل الحاقی را اجرا می‌کنیم. به همین دلیل پیشنهادم این است که در راستای کاهش تعهدات برجامی پروتکل الحاقی را اجرا نکنیم؛ چون ما عضو آن نیستیم و تنها داوطلبانه اجرا می‌کردیم. وی با تاکید بر اینکه کاهش تعهدات برجامی ایران بر اساس مواد ۲۶ و ۲۷ برجام انجام می‌شود گفت: ایران کاری خلاف برجام انجام نداده است. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که خروج اروپایی‌ها از برجام امری بعید است گفت: آنها می‌دانند که خروج از برجام به ضررشان تمام می‌شود؛ ما هم می‌دانیم که اگر از برجام خارج شویم به ضررمان خواهد بود. به همین دلیل در ادامه راه با توجه به رفتار غربی‌ها برداشتن گام‌های کاهش تعهدات برجامی ادامه پیدا می‌کند. تا جایی که آنها به تعهداتشان پایبند بوده و اقدامی را انجام دهند.

کد خبر 395877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.