برداشت ۲۵۰ هزار تن سیب از باغات اصفهان در سال‌جاری

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: امسال بیش از ۲۵۰ هزار تن سیب از باغات استان برداشت شده، که تقریبا ۲۳۰ هزار تن از آن مربوط به شهرستان سمیرم و ۲۰ هزار تن مربوط به سایر شهرستان‌ها است.

احمدرضا رئیس زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرضا و دهاقان نیز امسال به عنوان دو شهرستان شاخص میزان تولید سیب مناسبی داشته اند.

وی افزود: امسال مشکلی از نظر کیفی در کاشت، داشت و برداشت سیب‌های باغات استان به وجود نیامده اما از لحاظ فروش برخی باغداران با مشکل مواجه هستند زیرا قیمت خرید سیب پائین است و بازار ظرفیت افزایش قیمت این محصول را ندارد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه ۵۰ تا ۶۰ هزار تن از تولیدات سیب استان اصفهان به کشورهای دیگر صادر می شود، تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی باغداران، این میزان از تولیدات در طول برداشت محصول از باغات اصفهان به کشورهای دیگر صادر می شود.

رئیس زاده اضافه کرد: باغداران محصول خود را به سازمان جهاد کشاورزی نمی فروشند بلکه خودشان یا یک فروشنده دیگر نسبت به عرضه آنها در بازار یا صادرات محصولات اقدام می کنند. برخی باغداران نیز محصولات خود را به صورت پیش فروش به خریداران عرضه می کنند بنابراین با شروع فصل پائیز خریداران برای تحویل محصول پیش فروش شده به باغدار مراجعه می کنند.

وی ادامه داد: برخی خریداران نیز به صورت اجاره ای باغ را در اختیار می گیرند و حتی عملیات برداشت را نیز خودشان انجام می دهند. برخی باغداران نیز که نیروی انسانی کافی دارند، برداشت محصولات از باغات را انجام داده و برای عرضه در ماه‌های آینده به سردخانه منتقل می کنند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ سیب در شهرستان سمیرم قرار دارد، خاطر نشان کرد: میزان برداشت سیب از باغات استان در سال گذشته تقریبا ۱۱۰ هزار تن بوده و برداشت این محصول در سال‌جاری نسبت به سال ۱۳۹۷ دو برابر شده است.

رئیس زاده افزود: افزایش میزان بارندگی‌ها و کنترل دقیق برای دفع آفات محصولات کشاورزی در سال ۱۳۹۸ موجب افزایش میزان برداشت محصولات از باغات استان شده است. اگر اثرات خشکسالی سال‌های گذشته به امسال نمی رسید، میزان برداشت این محصول از باغات استان بیشتر از ۲۵۰ هزار تن می شد، هرچند سرمازدگی نیز تاثیرگذار بوده است.

کد خبر 395875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.