پلاک‌کوبی دام در اصفهان ادامه دارد

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: روند پلاک کوبی و هویت گذاری دام های سبک و سنگین استان که از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده بود، همچنان ادامه دارد.

احمدرضا اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه روند پلاک کوبی و هویت گذاری دام های سبک و سنگین استان به صورت پیوسته ادامه دارد، اظهار کرد: اداره کل امور عشایر استان اصفهان روند پلاک کوبی دام های سبک و سنگین عشایر استان را آغاز کرده و از طریق این اداره بر هویت گذاری دام های استان نظارت دقیق صورت می گیرد.

وی افزود: هویت گذاری و پلاک کوبی دام عشایر استان مطابق روند کاری که از سوی وزارت جهاد کشاورزی در نظر گرفته شده، در حال انجام است و دام های روستایی و دام های صنعتی در نوع سبک و سنگین نیز مراحل پلاک کوبی را طی می کنند.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه طرح هویت گذاری و پلاک کوبی دام ها به صورت کشوری در حال اجرا است، خاطر نشان کرد: این طرح به صورت سراسری در همه استان های کشور و برای انواع دام های سبک و سنگین در حال اجرا بوده و از اواخر اردیبهشت ماه سال جاری در استان اصفهان آغاز شده است.

اسماعیلی اضافه کرد: بیش از سه میلیون راس گوسفند و بز و بیش از ۴۵۰ هزار راس گاو و گوساله در اجرای این طرح در استان اصفهان باید پلاک کوبی و هویت گذاری شود و بازه زمانی اجرای این عملیات طولانی است و بر اساس پیش بینی ها احتمالا بیش از یک سال زمان خواهد برد.

وی ادامه داد: ثبت اطلاعات دام در سامانه هویت دام کشور، هدف اصلی اجرای این طرح در استان های مختلف کشور است. این ثبت اطلاعات باعث جلوگیری از قاچاق و سرقت دام، برآورد میزان تولیدات و نهاده های مورد نیاز دامی و استخراج آمار و اطلاعات دقیق دام های سبک و سنگین برای بهره برداری از آن در برنامه های زیربنایی می شود.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان یادآور شد: بر اساس آمار دامی استان، شهرستان اصفهان بیشترین میزان دام سبک و سنگین استان را دارد و پس از آن شهرستان های شاهین شهر و میمه، سمیرم، گلپایگان قرار گرفته اند.

کد خبر 395873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.