برگزاری جشنواره میوه باعث توسعه صنعت گردشگری شهری می‌شود

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان لنجان گفت: برگزاری جشنواره میوه باعث توسعه صنعت گردشگری شهری و برندسازی محصولات باغی باغبادران به عنوان شهر غنی از محصولات کشاورزی می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، همایون حاتمی در نشست هماهنگی برگزاری جشنواره "بِه، طلای زرد باغبادران" با اشاره به وضعیت باغات میوه شهرستان لنجان اظهار کرد: میوه بِه از آن دسته محصولاتی است که از اول مهر تا آخر آبان‌ماه قابل برداشت است و تقریبا آخرین محصولی است که در میان میوه های سردسیری به ثمر می رسد و هنگامی که رنگ میوه زرد طلایی شد زمان برداشت آن است.

وی افزود: وسعت باغات بِه شهرستان لنجان بالغ بر ۵۰ هکتار است که قسمت عمده آن در بخش باغبادران قرار دارد و بیشتر از رقم بِه اصفهان است که از جمله ارقام مرغوب، تجاری و بازار پسند محسوب می شود و عمر انبارداری نسبتا خوبی دارد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان لنجان تصریح کرد: برداشت بِه در شهرستان لنجان بطور میانگین ۱۲ تن در هکتار بوده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان برداشت حدود ۶۰۰ تن از این محصول روانه بازار مصرف شود .

وی افزود: امسال مناسب بودن شرایط آب و هوایی در زمان گرده افشانی، تلقیح گل‌ها و همچنین همت و تلاش جهادی باغداران سبب شده است کشاورزان شهرستان لنجان بیش از ۶۰۰ تن محصول تولید کنند که نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد افزایش نشان می دهد.

حاتمی اضافه کرد: از مهمترین آفات درختان بِه در شهرستان لنجان کرم بِه است که در طول فصل رشد چندین بار تولید مثل می کند و از رایج ترین بیماری‌های این محصول پوسیدگی سفید ریشه و آتشک است که در مقابله با آن‌ها اقدامات شایانی انجام گرفته است.

وی گفت: این میوه با داشتن گوشت خشک و کرک دارای طعمی ترش و تقریباً گس بوده، با این حال در زمان طبخ، بو و طعمی بسیار خوشایند دارد و برای تولید کمپوت مناسب است همچنین برخی مردم آن را فرآوری کرده و به صورت مربا و مارمالاد استفاده می‌کنند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره میوه باعث توسعه صنعت گردشگری و برند سازی محصولات باغی باغبادران به عنوان شهر غنی از محصولات کشاورزی می شود.

در این نشست اعلام شد که جشنواره "بِه،طلای زرد باغبادران" پنج شنبه و جمعه هفته جاری در پارک ساحلی باغبادران برگزار خواهد شد.

کد خبر 395866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.