برگزاری جشنواره های فرهنگی هویت ساز است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنجان  گفت: برگزاری جشنواره های مختلف همچون «جشنواره بِه» هویت ساز بوده و زمینه ساز حفظ میراث، آداب و رسوم کهن، ذخایر فرهنگی و... خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، فرهاد نیکنام در نشست هماهنگی برگزاری جشنواره «بِه،طلای زرد باغبادران»، با بیان اینکه خمیرمایه هردستاورد در جامعه فرهنگ است، اظهار کرد: جامعه امروز ما در مرحله گذار از سنت به مدرنیته بوده و مسئله ای که در این بین از اهمیت ویژه ای برخوردار است افول آداب و رسوم کهن در برابر مدرنیته است.

وی افزود: در این میان برگزاری جشنواره های فرهنگی_هنری آن هم جشنواره های مبتنی بر بافت های تاریخی هر منطقه زمینه ساز کنشگری فرهنگی شهروندان شده تا آنان بتوانند مدل های بیشتر و بهتری را از فعالیت های فرهنگی متناسب با بافت جامعه محل زیست خود ارائه کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لنجان تصریح کرد: باید توجه داشت برگزاری جشنواره های مختلف همچون «جشنواره بِه» هویت ساز بوده و زمینه ساز حفظ میراث، آداب و رسوم کهن، ذخایر فرهنگی و... خواهد بود.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره هایی چون «جشنواره بِه» سبب ایجاد جاذبه های گردشگری شده که فرصت مغتنمی برای توانمندسازی جامعه محلی و افزایش مشارکت آنان خواهد بود.

نیکنام با بیان اینکه اجرای طرح های متعدد توسعه ای برای آبادانی و عمران شهر باغبادران نوید دهنده آینده درخشان برای این شهر است، اضافه کرد: خوشبختانه با نگاه فرهنگی شهردار باغبادارن امروز شاهد تقویت رابطه و موازنه شهروندان و کالبد هستیم  و قطعا این نگاه می تواند باغبادران را به شهری فرهنگی، زیست‌پذیر، معناگرا و انسان‌محور مبدل سازد.

کد خبر 395862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.