تسریع در اجرای پروژه سبزه‌میدان زنجان

معاون امور زیربنایی شهردار زنجان گفت: قرارداد منعقد شده با پیمانکار پروژه احداث سبزه‌میدان به صورت EPC (طرح و ساخت) است به این معنا که مراحل طراحی و اجرا همزمان انجام می‌شود.

به گزارش ایمنا، داوود نوری اظهار کرد:  احداث سبزه‌میدان از جمله طرح‌های مهم شهری زنجان محسوب می‌شود که در حال حاضر پیمانکار این پروژه پس از عقد قرارداد، عملیات اجرایی آن را آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: قرارداد منعقد شده با پیمانکار این طرح به صورت EPC (طرح و ساخت) است به این معنا که مراحل طراحی و اجرا همزمان انجام می‌شود.

معاون امور زیربنایی شهردار زنجان اضافه کرد: این طرح دو فاز طراحی و اجرایی دارد و طراحی فاز یک تا سه‌ آن به یک تا ۱۴ ماه زمان نیاز دارد.

نوری ادامه داد: با رایزنی انجام شده به پیمانکار طرح اعلام شده که حداکثر طراحی این پروژه در مدت چهارماه انجام شود و اجرای عملیات سازه‌ای در ضلع غربی، شرقی  و شمالی در فازهای اجرایی نیز در اولویت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در ضلع شرقی پروژه عملیات خاکبرداری انجام شده است، خاطرنشان کرد: طبق قرارداد این پروژه بدون معارض، باید به پیمانکار تحویل داده شود که متاسفانه به دلیل وجود تاسیسات فراوان و نبود نقشه‌های زیرزمینی این بخش از سوی دستگاه‌های خدمات‌رسان مشکلاتی را در این زمینه ایجاد کرده است.

معاون امور زیربنایی شهردار زنجان افزود: وجود شبکه آب شهری ۲۰۰ میلی‌متری در ضلع شرقی و غربی با لوله‌های بسیار شکننده و خطرناک و وجود دو کابل در ضلع شرقی و علاوه  بر آن کابل فیبرنوری از  عوامل مهم در تاخیر اجرای طرح به‌شمار می‌رود.

نوری اضافه کرد: شهرداری بدون پرداخت هر نوع هزینه‌ای نسبت به جابجایی تاسیسات یاد شده در طرح اقدام خواهد کرد و این اقدام بسیار اثربخش خواهد بود.

وی تاکید کرد: محوطه‌سازی پروژه در ۶۰ هزار مترمربع و گودبرداری به میزان ۵۵ هزار مترمکعب، حدود یک‌هزار و ۱۰۰ تن میلگرد برای اجرای این طرح نیاز دارد که از این میزان ۱۲۰ تن آن در روزهای گذشته خریداری شده و در حال انجام آزمایش‌های فنی است.

معاون امور زیربنایی شهردار زنجان اظهار کرد: برای شتاب‌بخشی اجرای طرح، پایانه هفت تیر به ضلع غربی منتقل شده است تا شهروندان دچار مشکل نشوند و در جلسات برگزار شده با راهور نحوه ترافیک شهری نیز مطرح شد تا مشکل تردد ایجاد نشود.

نوری گفت: ۶۸۹ روز تا اتمام طرح زمان وجود دارد و تابلوی روز شمار، گذشت ۷۰ روز تا زمان کنونی را نشان می‌دهد.

کد خبر 395856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.