قدرت رسانه؛ مهم ترین فاکتور برای بازیکنان

در کنار استعداد و ارزش های فردی یک بازیکن، رسانه ها می توانند نقش بسزایی در مطرح شدن و رشد یک بازیکن حرفه ای فوتبال داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در شب بازی رئال و گالاتاسرای وقتی که زیدان به رودریگوی جوان اعتماد کرد و او را در شب حیاتی مربیگریش به میدان فرستاد،‌ جوان برزیلی هم توانست با یک بازی خوب جواب اعتماد زیزو را بدهد و نمایش قابل قبولی ارائه دهد.

بدون شک اگر به این موضوع فکر کنید که اگر رودریگو به جای وینیسیوس قدرت رسانه را پشت سرش داشت، الان بازی های بیشتری را برای رئال انجام داده بود و چه بسا که  شانس بیشتری هم برای دریافت جایزه‌ی پسر طلایی فوتبال دنیا داشت.

قدرت رسانه یکی از مهمترین عوامل مطرح شدن بازیکنان در فوتبال دنیاست. کافی است به عملکرد مانه در فصل پیش  نگاه کنید.

بازیکنی که در بسیاری از بازی های فصل پیش ستاره‌ی تیم کلوپ بود، به عنوان آقای گلی لیگ جزیره رسید و در لیگ قهرمانان هم عملکرد فوق‌العاده ای داشت، اما در لیست ۱۱ نفره‌ی اروپا اسمش دیده نمی شد.

نه تنها در اروپا، بلکه در خود لیورپول هم بارها زیر سایه‌ی فن دایک و صلاحی قرار گرفته که تحت حمایت بی‌ حد و اندازه‌ی رسانه‌ها هستند.

ستاره‌ی سنگالی حتی با کشورش به فینال جام ملت های آفریقا هم رسید، اما باز هم کسی از عملکرد بی‌نظیرش حرفی نمی زد.

واقعا اگر مصر با صلاح موفق میشد که به نائب قهرمانی جام ملت ها دست پیدا کند همه‌ی نگاه ها متوجه عملکرد عزیز مصر نمی شد؟

البته که مانه با عملکرد خوب خودش احترام فوتبالی ها را کسب کرده، تا آنجایی که کرگر او را بهترین وینگر  لیورپول بعد جان بارنز می داند و مسی هم رای اول خودش برای بهترین بازیکن دنیا را به او اختصاص داد.

اما شماره ۱۰ آنفیلد بیشتر از این ها لایق ستایش‌ است. هفته گذشته که لیورپول در ورزشگاه ویلا پارک به مصاف آستون ویلا رفت، در یک بازی دشوار که حتی فکرش را هم نمی کردند در آستانه واگذار کردن بازی بود.

درست زمانی که لیورپولی ها داشتند شکست می خوردند که سیتیزن ها هم در خانه مقابل ساوتهمپتون از شکست فرار کرده بودند و درحال کاهش اختلاف امتیاز با تیم صدرنشین لیگ جزیره و شاگردان کلوپ بودند.

اما مانه با یک بازی تاثیر گذار سبب شد تا ابتدا بازی مساوی شود و سپس در دقیقه 95 خود این بازیکن سنگالی گل برتری آنفلیدی ها را زد تا هم اختلاف با پپ گواردیولا حفظ شود هم روند شکست ناپذیری لیورپول ادامه یابد و مانه قهرمان این تیم باشد.

کد خبر 395851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.