کلید مبارزه با آفات و بیماری‌ها موسسه تحقیقات گیاه‏پزشکی است

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی بر نقش موثر موسسه تحقیقات گیاه‏پزشکی در مبارزه با آفات و بیماری ها در محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: استراتژی مدیریت عوامل خسارت زا باید از سوی موسسه تحقیقات گیاهپزشکی ارائه شود.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، عباس کشاورز در جلسه مشترک معاونت امور زراعت و موسسه تحقیقات گیاهپزشکی که به منظور آسیب شناسی مسائل، مشکلات مرتبط، عوامل خسارت زا با مدیریت کنترل آفات و بیماری ها در محصولات زراعی در محل سالن جلسات معاونت امور زراعت برگزار شد، اظهار کرد: مدیریت عوامل خسارت زا و مبارزه با آفات و بیماری های محصولات زراعی بویژه ۹ محصول اقتصاد مقاومتی ضروری است.

وی کلید مبارزه با آفات و بیماری ها در محصولات کشاورزی را موسسه تحقیقات گیاه‏پزشکی دانست و خاطرنشان کرد: سیاست ما در کشت دیم و آبی توسعه کشاورزی حفاظتی با روش کشت مستقیم است که خیلی نتیجه بخش بوده و از نظر تولید و کاهش هزینه ها نیز موثر بوده است و باید به صورت خاص و جدی مورد توجه قرار گیرد.

کشاورز ادامه داد: در این روش مدیریت علف های هرز باید جدی گرفته شده و راه حل جدید پیدا شود؛ این موضوع به عنوان کاری جدید باید در دستور کار قرار گیرد.

وی بر لزوم آموزش کارشناسان در این زمینه که یکی از نیاز های بخش کشاورزی است نیز تاکید کرد.

رییس موسسه تحقیقات گیاه‏پزشکی نیز در این نشست ضمن ارائه رویکردهای این موسسه در مبارزه با عوامل خسارت زا گفت: یکی از روش های افزایش عملکرد محصولات کشاورزی، مدیریت گیاهپزشکی است.

حسین جعفری افزود: با توجه به تغییر اقلیم و توسعه روش ها و کشت محصولات جدید، اهمیت گیاهپزشکی و بروز کردن دستورالعمل ها ضروری است. این نشست های مشترک با توجه به رویکردهای جدید موسسه و توصیه های مهندس کشاورز و هم اندیشی ها می تواند راه گشا بوده و لازم است ادامه دار باشد.

کد خبر 395841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.