جزییات ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن شنبه اعلام می شود

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت طرح دو خطه کردن راه آهن قزوین-زنجان، گفت: این طرح از حمایت سازمان برنامه و بودجه برخوردار است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیدمهدی عبوری با اشاره به طرح احداث متروی تهران-قزوین اظهار کرد: احداث مترو باعث می شود مردم و گردشگران به سرعت و سهولت، با هزینه کمتر و امنیت بیشتر وارد استان شوند.

وی افزود: البته در این طرح مشکلات اقتصادی و اعتباری را نیز شاهد هستیم. اما تلاش داریم اینکار هرچه سریعتر آغاز شود.

عبوری با اشاره به طرح دو خطه کردن راه آهن قزوین-زنجان افزود: این طرح با تاکید معاون اول رییس جمهور، از سوی مدیرعامل شرکت راه آهن مورد پیگیری قرار گرفته و از پشتیبانی خوبی از سوی نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور برخوردار است. به زودی شاهد آغاز طرح دو خطه شدن راه آهن قزوین-زنجان خواهیم بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طرح‌های این وزارتخانه برای بهبود کیفیت زندگی شهری و روستایی مردم گفت: به همت همکاران من در وزارت راه شهرسازی و دستور اکید وزیر، دو طرح ملی، در قالب طرح اقدام ملی برای عرضه مسکن و طرح ملی ابرار یا اقدام برای راههای اولویت دار روستایی در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در طرح اقدام ملی برای عرضه مسکن، تولید ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در دستور کار قرار گرفته و جزییات این طرح در روز شنبه، ۱۸ آبان ماه، از سوی معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی اعلام می شود. اکنون ۱۸۰ هزار واحد از این ۴۰۰ هزار واحد برای ثبت نام آماده شده است.

عبوری به طرح ابرار اشاره کرد و گفت: طبق برنامه‌ریزی وزارتخانه حدود ۵۵۰۰ کیلومتر بهسازی و احداث راه روستایی در برنامه قرار دارد. احداث و بهسازی ۲۵۰۰ کیلومتر در زمره تعهدات سال جاری بوده و اقدام برای ۳۰۰۰ کیلومتر راه روستایی نیز برای سال ۱۳۹۹ پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: نقطه قوت این طرح، استفاده از امکانات داخلی سازمان بزرگ راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای پیشبرد طرح است.

کد خبر 395832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.