نیازمند اهدای گروه خونی o هستیم/لزوم توجه مردم به اهدای خون

مدیرکل انتقال استان اصفهان گفت: با توجه به رسیدن به ایام سرد سال اگرچه به تمام گروه‌های خونی نیازمندیم اما به دو گروه خونی o مثبت و منفی به دلیل مصارف بیشتر نیاز بیشتری داریم.

مجید زینلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص نیاز به اهدای خون در استان، اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه فصل‌های سرد سال هستیم معمولا در چنین فصل‌هایی روند اهدای خون تا حدی کاهش می‌یابد.

وی با تقاضای همکاری بیشتر شهروندان و هم استانی‌ها در روند اهدای خون، افزود: تا حدودی با کاهش اهداکنندگان مواجه هستیم اما مصارف درمانی و بیمارستانی خون و فرآورده‌های خونی همچنان ادامه دارد و لحظه‌ای متوقف نمی‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه با کاهش بیشتر گروه‌های خونی o مثبت و منفی روبرو هستیم، تصریح کرد: اگرچه به تمام گروه‌های خونی نیازمندیم اما به این دو گروه خونی به دلیل مصارف بیشتر نیاز بیشتری داریم و از افراد دارای این گروه خونی تقاضای همکاری داریم.

وی در خصوص مصارف خون و فرآورده‌های خونی در استان تصریح کرد: بیمارانی مانند بیماران تالاسمی، بیماران دیالیزی، اعمال جراحی، زایمان‌ها و تصادفات بیشترین نیاز خونی را دارند اما بیماران تالاسمی در رده اول نیاز خونی هستند چرا که به طور ماهانه از دو تا سه واحد از خون و فرآورده‌های خونی استفاده می‌کنند که باید همواره نیاز آنها را تامین کرد.

زینلی با بیان اینکه در فصل‌های سرد سال با کاهش اهدای خون روبه‌رو می‌شویم، گفت: در برخی موارد این کاهش اهدا تا حد ۳۰ تا ۴۰ درصد هم بوده است همچنین در حال حاضر میزان ذخیره خونی استان اگرچه در وضعیت بحرانی نیست اما شرایط چندان نرمالی هم ندارد.

وی در خصوص ساعات کار مراکز انتقال خون اصفهان، اظهار کرد: مرکز انتقال خون میدان خواجوی اصفهان همه روزه در ساعات هفت و نیم صبح تا ۶ بعدازظهر آماده پذیرش اهداکنندگان بوده همچنین مراکز اهدای خون شهرستان‌های خمینی‌شهر، نجف‌آباد، خوانسار، گلپایگان، کاشان، نائین، شهرضا و لنجان همه روزه به جز ایام تعطیل آماده خون‌گیری از اهداکنندگان است.

کد خبر 395823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.