این میوه افسردگی را از شما دور می‌کند

نارنگی دارای خواص زیادی که در تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود عملکرد دستگاه گوارش، افزایش سلامت قلب و درمان افسردگی مؤثر است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نارنگی یکی از میوه‌های بسیار خوش طعم پاییزی و جزء خانواده مرکبات است که شباهت زیادی به پرتقال دارد؛ این میوه سرشار از ویتامین‌های A ،B و C، پروتئین، چربی، قند، فسفر و کلسیم است. در ادامه شما را با بعضی خواص شگفت‌انگیز نارنگی آشنا می‌کنیم:

تقویت سیستم ایمنی بدن

سیستم ایمنی بدن برای تقویت و رشد خود به ویتامین‌ها و مواد معدنی نیاز دارد. نارنگی همانند دیگر مرکبات سرشار از ویتامین C است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند؛ بنابراین با مصرف این میوه می‌توان خطر ابتلا به انوع بیماری‌ها مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا  را کاهش داد. علاوه بر این ترکیب "لیموویید" و همچنین فلانوئیدهای موجود در نارنگی، خطر ابتلا به انواع سرطان‌ را کاهش می‌دهد، مانع رشد سلول‌های سرطانی و تکثیر تومور می‌شود.

بهبود عملکرد سیستم گوارش

فیبر موجود در نارنگی به عملکرد بهتر روده‌ها و سیستم گوارش کمک می‌کند؛ در نتیجه می‌توان از نارنگی برای پیشگیری و رفع یبوست استفاده کرد. همچنین این میوه حاوی منیزیم است که نقش مهمی در بهبود و تقویت سیستم گوارش دارد. نتایج مطالعات اخیر نشان داده است که این میوه پاییزی در دفع سموم بدن نیز موثر است.

بهبود سلامت قلب

دلیل اصلی بیماری‌های قلبی عروقی، التهاب رگ‌ها است. خبر خوش اینکه آنتی اکسیدان‌های موجود در نارنگی می‌توانند با رادیکال‌های آزاد بدن مقابله کرده و از بروز این نوع التهاب‌ها جلوگیری کنند. همچنین مانع تجمع کلسترول‌های مضر در بدن شده و از این طریق سلامت قلب را افزایش می‌دهد. مصرف نارنگی به بهبود گردش خون و سلامت قلب کمک می‌کند و پتاسیم موجود در آن نیز نقش موثری در تنظیم فشار خون دارد.

درمان افسردگی

نتایج مطالعات اخیر نشان می‌دهد ترکیبات موجود در نارنگی باعث کاهش التهاب، اضطراب، استرس و افسردگی می‌شود. جالب است بدانید که حتی رایحه این میوه نیز همانند دیگر مرکبات می‌تواند به بهبود خلق و خوی افراد کمک کند. مصرف نارنگی به تنظیم‌ کردن ساعت خواب بدن کمک کرده و باعث آرامش افراد می‌شود.

کد خبر 395788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.