عجایب شهر/ مجسمه‌ای شبیه به یک درخت در حال رشد

مجسمه‌ای درخت‌مانند در شهر دوسلدورف، مرکز ایالت نوردراین-وستفالن آلمان وجود دارد که با رگه‌هایی درخشان رشد گیاهان را به تصویر می‌کشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از معماران هندی در شهر دوسلدروف آلمان مجسمه‌ای شگفت‌انگیز ساخته‌اند که اصول طبیعت‌شناسی را با فن‌آوری‌های خلاقانه تلفیق کرده است. این مجسمه زیبا که Photopsis  نام دارد تجسمی از رشد گیاهان در ذهن بازدیدکندگان است و از ۱۰۰ پنل فلزی ضدزنگ که با استفاده از دستگاه سی ان سی، برش داده شده و به شکل خمیده درآمده‌اند ساخته شده است.

Photopsis با کابل‌هایی از فیبر نوری ساخته شده است که در شب هم‌چون رگه‌هایی درخشان کل مجسمه را روشن می‌کند و زیبایی خارق‌العاده‌ای به آن می‌بخشد. طرح این مجسمه که با استفاده از الگوریتم‌های محاسباتی و شبیه‌سازی‌های کامپیوتری رشد گیاهان را به تصویر می‌کشد، در رقابت‌های A’Design Award موفق به دریافت رتبه برتر شد. A’Design Award، یک گالری بین‌المللی برای نمایش و تشویق بهترین طراحی‌های ارائه شده در  سراسر جهان است.

الگوریتم‌های رگه‌ای به‌کاررفته در ساخت Photopsis نیاز گیاهان به نور خورشید یا تغذیه تمام سلول‌های گیاهی از طریق رگبرگ‌ها را شبیه‌سازی می‌کنند و در واقع فرآیندی را به نمایش می‌گذارند که طی آن تنه باریک نهال درختان و نیز شاخه‌های آن‌ها به تدریج رشد می‌کند و حتی می‌تواند به مرور زمان کل یک منطقه بزرگ را پوشش دهد.  

پروژکتور سیستم روشنایی مجسمه در زیر پایه بتنی آن پنهان شده است و روشنایی سراسر این مجسمه درختی را تأمین می‌کند. در ساخت قسمت پایینی مجسمه نیز ۲۰۰ کابل فیبر نوری به کار رفته است که تا بالای آن امتداد دارد. این کابل‌ها به تمامی گره‌های موجود در ساقه‌ها و سطوح فلزی ضدزنگ آن متصل شده است. هرچند در طول روز این رگبرگ‌های درخشان تقریبا دیده نمی‌شود ولی در هنگام شب زیبایی خیره‌کننده‌ای به مجسمه درخت‌مانند و منطقه اطراف آن می‌بخشد. طراحی به کار رفته در ساخت این مجسمه، رگبرگ‌های یک پیچک خزنده روی یک درخت را در ذهن بازدیدکنندگان مجسم می‌کند.

کد خبر 395769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.